پوست و زیباییخدمات زیبایی و جوان سازی

رفع غبغب با دستگاه اندو آر اف، بهترین و موثرترین روش

رفع غبغب با دستگاه اندو آر اف

رفع غبغب یکی از معضلاتی است که افراد با آن درگیر هستند. غبغب درست شامل فضای ناحیه بین صورت و گردن است ( درست زیر چانه و بالا وسط گردن). چربی اضافی در آن ناحیه همان چیزی است که ما به آن غبغب می گوییم. اکثر مردم بر این باورند که غبغب به دلیل افزایش وزن یا زمانی که فرد اضافه وزن دارد به وجود می آید. البته این مسئله نیز ممکن است در برخی ازافراد صادق باشد. اما در برخی دیگر از افراد نیز که اضافه وزن ندارند همچنان ممکن است غبغب داشته باشند.

این می تواند به دلیل ژنتیک یا حتی شل شدن پوست به دلیل افزایش سن باشد. یکی از راه های بسیار موثر که می تواند در رفع غبغب موثر باشد استفاده از دستگاه اندو آر اف است. این روش روشی ایمن و راحت جهت رفع غبغب می باشد که در حال حاضر مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است. رفع غبغب با دستگاه اندو آر اف در کلینیک جوُان واقع در بوکان و توسط خانم دکتر ناهید همتیان متخصص پوست، مو و زیبایی انجام می شود. در ادامه به بررسی و معرفی دستگاه اندو آر اف در رفع غبغب خواهیم پرداخت.

رفع غبغب با دستگاه اندو آر اف
رفع غبغب با دستگاه اندو آر اف

غبغب چیست؟

اصطلاح غبغب اغلب برای توصیف افتادگی پوست زیر چانه یا خط فک استفاده می شود. تقریباً بیشتر افراد با بالا رفتن سن دچار این مشکل می شوند. این به این دلیل است که پوست شما با گذشت زمان نازک تر و انعطاف پذیرتر می شود. غبغب ممکن است در افرادی که پوست ضخیم تر، چربی بیشتر یا کلاژن بیشتری در ناحیه زیر گونه ها و چانه دارند کمتر مشخص شود. همچنین در برخی از افراد ممکن است به دلیل ژن‌ها، عوامل محیطی و  سبک درست زندگی‌شان دچار این مشکل نشوند.

آیا این دستگاه موثر است؟

اندو آر اف که به عنوان “درمان با فرکانس رادیویی اندودرم” شناخته می‌شود می‌تواند کاربردهای مختلفی را در نواحی مختلف بدن انجام دهد. برخی از این کاربردها شامل، رفع چین و چروک، جوانسازی پوست، سفت شدن پوست، از بین بردن رسوبات چربی، بهبود سلولیت و رفع غبغب است.

پیشرفت مداوم علمی و فناوری راه را برای نوع جدیدی از درمان با فرکانس رادیویی الکتروپزشکی هموار کرده است. کارشناسان شناخته شده در زمینه جراحی زیبایی و پلاستیک در سراسر جهان، روش اندو آر اف را به عنوان یک پیشرفت واقعی در رفع غبغب می دانند. به لطف سطح بالای ایمنی و فناوری، دستگاه اندو آر اف جایگاه پیشرو در نوآوری های تکنولوژیکی را به خود اختصاص داده است.

با استفاده از این دستگاه می توان در قسمت های مختلف بدن، خاصیت ارتجاعی و جوانسازی و طراوت پوست را تجربه کرد. به طور کلی، این درمان را می توان در تمام مناطقی که کلاژن در آن وجود دارد و یا به دلیل روند طبیعی پیری از بین رفته است، به کار برد. بسته به دمای دستگاه، اثرات متفاوتی بر روی بافت همبند با اندو آر اف حاصل می شود.

گرمای ایجاد شده از دستگاه می تواند منجر به از بین رفتن سلول های چربی اضافی در ناحیه غبغب شود.
گرمای ایجاد شده از دستگاه می تواند منجر به از بین رفتن سلول های چربی اضافی در ناحیه غبغب شود.

چگونه این دستگاه باعث رفع غبغب در فرد می شود ؟

یکی از مزایای استفاده از دستگاه اندو آر اف حذف رسوبات چربی در بدن می باشد.  درمان با اندو آر اف نه تنها می تواند تولید کلاژن را دوباره فعال کند، بلکه به طور کامل و بدون استفاده از لیپوساکشن، رسوبات چربی مزاحم در غبغب را حذف می کند. گرمای ایجاد شده از دستگاه می تواند منجر به از بین رفتن سلول های چربی اضافی در ناحیه غبغب شود. در نهایت چربی ها نیز از طریق متابولیسم خود بدن دفع می شوند.

دستگاه اندو آر اف ترکیبی از rf و ساب سیژن است که در رفع غبغب بسیار کاربردی و موثر می باشد. در این روش از بی حسی موضعی استفاده می شود تا فرد در حین درمان دردی را احساس نکند. تعداد جلسات مورد نیاز جهت رفع غبغب با دستگاه اندو آر اف به تصمیم پزشک متخصص پوست بستگی دارد.

نتایج حاصل از این روش پس از انجام قابل مشاهده است. اما نتایج دقیق تر پس از دو هفته نمایان می شود. بعد از این روش نیازی به استراحت ندارید و می توانید بلافاصله پس از انجام آن فعالیت های خود را از سر بگیرید. همچنین در این روش اگر فردی نیاز به جلسه دوم داشته باشد فاصله جلسه اول تا دوم بین 4 تا 6 ماه می باشد.

استفاده از دستگاه اندو آر اف در رفع غبغب چه مزایایی به دنبال دارد؟

  • روشی غیر تهاجمی
  • مدت زمان بهبودی در این روش سریع تر است.
  • راحت و بدون درد
  • نتایج فوری و بلند مدت
  • ایمن و موثر
  • جوانسازی و لیفت پوست
  • افزایش گردش خون و تحریک پوست به تولید کلاژن
  • عدم نیاز به بیهوشی  
مدت زمان بهبودی در این روش سریع تر است.
مدت زمان بهبودی در این روش سریع تر است.

دستگاه اندو آر اف ممکن است چه عوارضی در پی داشته باشد ؟

استفاده از هر نوع روش در رفع غبغب ممکن است در برخی از افراد همراه با عوارض باشد، عوارض احتمالی ناشی از این نوع روش ( دستگاه اندو آر اف) نیز شامل:

  • کمی التهاب و قرمزی در محل تحت درمان 
  • حساسیت به داروی بی حسی
  • کبودی
  • سوزش و درد
  • بی حسی موقتی در غبغب و چانه که به مرور زمان رفع می شود.

صحت علمی مطالب موجود در این مقاله توسط خانم دکتر ناهید همتیان، متخصص پوست ، مو و زیبایی تایید شده است.

مترجم و گردآورنده : زهرا رفیعی نژاد


منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا