اخبار

بهترین ریمل ها برای چشم های حساس که باعث آزردگی آنها نمی شوند

طبق نظر متخصص پوست: 13 تا از بهترین ریمل ها برای چشم های حساس که باعث آزردگی آنها نمی شوند


کلینیک جوان به نقل از سایت Prevention: این ریمل های مرغوب، مژه های شما را بلندتر و پر پشت تر می کنند؛ بدون آنکه قرمزی، سوزش و یا خارش چشم ایجاد کنند

 بهترین ریمل
 بهترین ریمل

اگر شما ریمل زدن را دوست دارید اما به نظر می رسد همیشه بعد از چند ساعت استفاده از آن خطوط سیاه زیر چشم تان ظاهر می شود، ممکن است لازم باشد محصولی را که استفاده می کنید، عوض کنید.

بهترین ریمل برای چشم های حساس مانع از قرمزی، پف کردن و آبریزش چشم های شما می شود.

دکتر آریان فرتاش، بینایی سنج در Orange County کالیفرنیا، می گوید: «کسانی که مستعد خشکی و  خارش چشم هستند، از جمله کسانی که لنز تماسی استفاده می کنند، احتمالاً به ریمل حساسند.»

مواد ریمل هم می توانند دردسر درست کنند. دکتر الیزابت گدس بروس، متخصص پوست دارای بورد تخصصی در Westlake Dermatology در آستین، می گوید: «هر محصول آرایشی دارای آب – مانند ریمل – برای پیشگیری از رشد میکروب ها، باید ماده نگهدارنده داشته باشد. برخی افراد به این مواد حساس هستند که می تواند منجر به قرمزی یا آزردگی اطراف چشم شود.»

علائمی که نشان می دهد شما به این مواد حساس هستید، در داخل و اطراف پوست چشم بروز خواهد کرد. دکتر فرتاش اظهار می کند به عنوان مثال اگر پلک ها و چشم های شما خشک است و قرمزی و آبریزش دارند، از آرایش کردن (حتی ریمل) پرهیز کنید تا نشانه های آن از بین بروند.

بعد از آن با متخصص پوست مشورت کنید که آیا عفونتی که نیاز به درمان داشته باشد، دارید یا خیر. وقتی مشکلات موجود حل شد، زمان آن رسیده است که برای چشم های حساس خود به دنبال ریمل باشید.

چگونه بهترین ریمل برای چشم های حساس را انتخاب کنیم؟

برچسب آن را دقیقاً بررسی کنید. به دنبال کلمه بدون حساسیت (Hypoallergenic) باشید.

سازمان غذا و دارو  (FDA) بیان می کند که محصولات آرایشی بدون حساسیت، محصولاتی هستند که تولیدکنندگان ادعا می کنند نسبت به سایر محصولات آرایشی، واکنش آلرژی کمتری دارند.

دکتر گدس بروس می گوید: «احتمال دارد خوش شانس باشید که محصولی با کمترین میزان مواد آلرژنِ افزوده شده پیدا کنید.» وی می افزاید ممکن است برچسب «طبیعی» را هم ببینید اما این واژه معنای خیلی زیادی ندارد و یقیناً به این معنی هم نیست که برای پوست های حساس مناسب است؛ چون هنوز می تواند شامل مواد گیاهی تحریک کننده باشد.

شما می توانید به دنبال عبارت Ophthalmologist-tested هم باشید که یعنی طی فرآیند آزمایشِ فرمول محصول، با چشم پزشک مشورت شده است.

ساده باشید

ریمل های دارای خرده مژه بسیار محبوب هستند؛ چون شامل موادی هستند که طول مژه ها را بلند می کنند و به آنها ظاهری «کاذب» می دهند. با این حال دکتر فرتاش می گوید ممکن است این مواد درون چشم بریزند و حتی سبب تحریک بیشتر آنها شوند.

بهترین کار این است که از مصرف آنها پرهیز شود و از حجم دهنده ها یا بلندکننده های سنتی استفاده کنند. همچنین از ریمل های رنگی و ضد آب هم استفاده نشود.

از ریمل نو استفاده کنید

آیا آخرین باری را که ریمل خریدید، به خاطر می آورید؟ ممکن است مشکل شما دقیقاً همین باشد؛ چون باکتری ها در بطری آن تجمع می یابند که همین امر می تواند منجر به گل مژه و سایر عفونت های چشمی شود.

دکتر فرتاش بیان می کند: «هر سه ماه یک بار ریمل خود را دور بیندازید.» پیشنهاد وی این است که تاریخ خرید ریمل خود را روی بطری بنویسید.

آیا نمی دانید از کجا شروع کنید؟ اگر به ریمل با کیفیت تری نیاز دارید، ریمل های بدون حساسیت و رتبه برتر زیر را بررسی کنید:

بهترین از هر نظر

Healthy Volume Lash-Plumping Waterproof Mascara ریمل Neutrogena، ضد آب، حجم دهنده و سالم
Healthy Volume Lash-Plumping Waterproof Mascara ریمل Neutrogena، ضد آب، حجم دهنده و سالم

دکتر گدس بروس ریمل Neutrogena را برای چشم هایی که به راحتی تحریک می شوند، پیشنهاد می کند. این ریمل برس بزرگی دارد که برای هر مژه (حتی نازک ترین مژه های کوچک) طراحی شده است و آنها را به طور یکنواخت می پوشاند تا حجیم شوند. روغن بادام این محصول، سبب تغذیه بیشتر مژه ها می شود.

بهترین بلندکننده مژه

Extension Lengthening Mascara ریمل بلندکننده مژه
Extension Lengthening Mascara ریمل بلندکننده مژه

این ریمل بدون پارابن و رایحه است و همچنین برای آلرژی و توسط متخصص پوست آزمایش شده است، که باعث می شود حتی برای چشم های بسیار حساس هم مناسب باشد. این محصول بلافاصله مژه ها را از ریشه تا نوک آن بلند و ضخیم می کند.

یکی از منتقدان می نویسد: «اگر چشم های حساسی دارید، این ریمل مناسب شماست. من به اغلب ریمل ها آلرژی دارم و می توانم این ریمل را تمام روز بدون هیچ مشکلی روی مژه هایم داشته باشم.»

 مقرون به صرفه ترین ریمل

One Coat Thickening Mascara ریمل حجم دهنده با یک بار پوشش
One Coat Thickening Mascara ریمل حجم دهنده با یک بار پوشش

این ریمل ضد حساسیت و بدون رایحه، با ماده مغذی آلوئه ورا و ویتامین B5 پر شده است که در برابر پخش شدن ریمل و لایه لایه شدن آن مقاوم است.

فرمول آن توسط متخصص چشم و متخصص پوست آزمایش شده است تا اطمینان پیدا کنند که استفاده از آن برای افراد حساس یا دارای لنزهای تماسی، آسان است. حتی بهتر از آن، اثر حجم دهندگی آن به مژه های شما کمک می کند فر قوی تری داشته باشند تا لرزان به نظر برسند.

 ریمل دارای رتبه برتر

Lash Princess False Lash Effect Mascara
Lash Princess False Lash Effect Mascara

یکی از مشتریان راضی آمازون نوشت: «این ریمل بسیار ارزان است و بهترین ریملی است که تا به حال خریده ام.» و این گفته 148 هزار بار توسط دیگران مشاهده شده و تأییدِ 5 ستاره هم خورده است.

این ریمل که طراحی شده است تا جلوه مژه مصنوعی را داشته باشد، لایه لایه یا کم رنگ نمی شود. فرمول آن هم ماهرانه و بدون روغن، الکل، رایحه و بارابن است.

 بهترین ریمل چند کاره

Extreme Length Mascara + Primer ریمل افزایش دهنده حجم + پرایمر
Extreme Length Mascara + Primer ریمل افزایش دهنده حجم + پرایمر

چه چیزی بهتر از یک ریمل چند کاره است؟ ابتدا برس ریمل را روی پرایمر بزنید؛ سپس با پوشش دومِ ریمل مژه ها را ضخیم تر و بلندتر کنید. نه تنها این ریمل را دکتر فرتاش توصیه می کند، بلکه طرفداران آن هم می گویند که برس، آن چیزی است که ریمل را کارآمد می کند؛ چون حتی روی کوچک ترین مژه ها هم رنگ می گذارد.

فرمول آن بدون مواد محرک شایع از جمله سیلیکون، پارابن، سولفات و رایحه های مصنوعی است.

 بهترین ریمل دو طرفه

Double Extend Beauty Tubes Lengthening 2 Step Mascara ریمل بلندکننده دو مرحله ای
Double Extend Beauty Tubes Lengthening 2 Step Mascara ریمل بلندکننده دو مرحله ای

این ریمل با رتبه 5/4 ستاره و بیش از 8100 نقد تحسین آمیز یک انتخاب ضروری برای شماست. به علاوه طبق گفته این برند، مژه ها بیش از 80 درصد بلندتر به نظر می رسند.

پوشش مغذی بودن در یک طرف و فرمول افزایش دهندگی مژه در طرف دیگر ویژگی آن است. این فرمول شامل سرامید آر (ceramide R) و دی پنتول (D-panthenol) است که با هم برای تقویت مژه ها اثر می گذارند.

 بهترین ریمل حجم دهنده

High Impact Mascara ریمل با تأثیر زیاد
High Impact Mascara ریمل با تأثیر زیاد

برند کلینیک (Clinique) به دلیل اصالت محصولاتش محبوب است و این ریمل تفاوتی با بقیه محصولات آن ندارد. شرکت Clinique می گوید این ریمل بدون رایحه، پارابن و فتالات است. همچنین آزمایش شده است و برای چشم های حساس بی خطر می باشد. به علاوه، واقعاً افزایش حجم می دهد و رنگ آن پخش نمی شود.

 بهترین ریمل قابل شست و شو

Full ‘N Soft Washable Mascara ریمل کاملاً قابل شست و شو و نرم
Full ‘N Soft Washable Mascara ریمل کاملاً قابل شست و شو و نرم

ریمل کاملاً قابل شست و شو و نرم

اگر شما یک ریمل فوق العاده مشکی دوست دارید، این انتخاب ضد حساسیت از برند مِیبیلین (Maybelline) به محصول جدید شما تبدیل خواهد شد. این فرمول سرشار از ویتامین E است که مژه ها را بلند و مشخص می کند و باعث می شود مژه های شما فوق العاده نرم و لرزان به نظر برسند؛ بدون آنکه به هم بچسبند یا لایه لایه شوند.

درضمن به محض شست و شو با آب بلافاصله پاک می شوند؛ بنابراین نیازی نیست روی پلک های تان را محکم بکشید.

 بهترین ریمل گیاهی

Lights, Camera, Splashes Waterproof Mascara ریمل ضد آب
Lights, Camera, Splashes Waterproof Mascara ریمل ضد آب

اگر شما می خواهید مژه های ضخیم تری داشته باشید اما طبیعی به نظر برسد، سراغ این ریمل مورد علاقه گیاه خواران بروید. این ریمل موادی مانند پارابن و فتالات ندارد، بنابراین ضد حساسیت است و حتی در صورت پوشیدن لباس هم مناسب است.

موم سبوس برنج آن باعث افزایش طول مژه ها می شود؛ پرو ویتامین B5 و اِسترِ زیتون آن مژه ها را در وضعیت مناسبی قرار می دهد (اِستر، ترکیبی از الکل و اسید است) و ویتامین C آن مژه ها را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

 بهترین ریمل روزانه

Healthy Lengths Mascara ریمل سالم برای افزایش قد مژه
Healthy Lengths Mascara ریمل سالم برای افزایش قد مژه

اگر در پی مژه های بلندتری هستید، این ریمل روزانه عالی است. ویتامین E و روغن زیتون آن مناسب مژه هاست و پروتئین برنج آن هم باعث افزایش قد مژه ها می شود. با وجود آنکه موهای برس نرم هستند، اما برای اطمینان از طول بیشتر هر مژه، آن را کاملاً می پوشاند.

درضمن در رنگ های سیاه، سیاه کربنی و قهوه ای موجود است؛ بنابراین شما انتخاب های متنوعی دارید تا جسورتر یا طبیعی تر به نظر برسید.

 بهترین ریمل تغذیه کننده

Lipocils Mascara
Lipocils Mascara

این ریمل از مواد کاملاً طبیعی ساخته شده است که مژه های شما را متمایز و تغذیه می کند. شامل پرو ویتامین B5 برای افزایش قد مژه، پپتید (پروتئین کوچک یا مینی پروتئین) های گل تاج خروس برای ضخیم شدن مژه و عصاره گیاه کولِئوس فورسکولی است که به تیره تر شدن مژه ها کمک می کند.

همچنین یک برس سیلیکونی بهداشتی دارد که به لطف موهای ریز خود، جلوه ای به مژه های شما می دهد.

 بهترین ریمل تقویت کننده مژه

Limitless Lash Mascara
Limitless Lash Mascara

این ریمل مغذیِ خاص، کره شی (shea: نوعی آجیل روغنی از درختی در آفریقا) برای حالت دادن مژه ها، موم عسل برای پوشاندن و بلند کردن آنها و همچنین کراتین برای تقویت مژه ها دارد. فرمول آن باعث می شود ریمل روی مژه ها تکان نخورد یا لایه لایه نشود، اما احساس راحتی می کنید؛ چون بدون محرک های متداول است.

 بهترین ریمل بدون چسبندگی مژه ها به هم

Lash Blast Volume Mascara حجم دهنده
Lash Blast Volume Mascara حجم دهنده

این ریمل ضد حساسیت کاملاً برای حجم دهندگی است. برس منحصر به فرد آن تضمین می کند که هر مژه به طور یکنواخت پوشانده شده و از هم مجزا شوند. همیشه این فرمول برای نچسبیدن مژه ها به هم کاربرد دارد؛ بنابراین مژه های شما صاف و بلند به نظر می رسند. امتیاز: در چهار رنگ از قهوه ای تا مشکی تیره عرضه می شود.

نوشته: جسیکا میگالا و شونا بِنی

جسیکا میگالا نویسنده موضوعات سلامتی، متخصص در سلامتی عمومی، تناسب اندام، تغذیه و مراقبت از پوست است و آثاری منتشر شده در Health Women, Glamour, Health, Men’s Health و غیره دارد.

ترجمه: سیمین بافنده

منابع:

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا