اخبار

تشخیص علائم دقیق زوال عقل با انجام یک آزمایش ساده در منزل

مطالعه جدیدی نشان می دهد که ممکن است هر کسی با انجام یک آزمایش ساده روی خود، بتواند نشانه های دقیق زوال عقل را تشخیص دهد

اگرچه خاطره ها با افزایش سن کمرنگ می شوند و این امر غیر عادی نیست، اما می تواند نگران کننده باشد. از آنجایی که این اتفاق بخش از روند طبیعی پیر شدن است، اما می تواند برای عده ای نشانه زودهنگام یک بیماری جدی تر مانند آلزایمر باشد.

به نقل از واحد خبر کلینیک جوان، مطالعه جدیدی نشان می دهد که ممکن است هر کسی با انجام یک آزمایش ساده روی خود بتواند نشانه های دقیق زوال عقل را، زودتر از آزمایشات غربالگری که اخیراً استفاده می شود، تشخیص دهد.

طبق گزارشی که در نشریه تحقیق و درمان آلزایمر منتشر شده است، محققان، دقت یک آزمایش را در بیشتر از 400 بیماری که نزدیک به نه سال تحت نظر بودند، بررسی کردند و دریافتند وقتی نتایج در مقاطع مختلف زمانی مقایسه می شوند، از دست دادن حافظه مربوط به سن می تواند در مراحل اولیه زوال عقل تشخیص داده شود.

مطالعه جدیدی نشان می دهد که ممکن است هر کسی با انجام یک آزمایش ساده روی خود، بتواند نشانه های دقیق زوال عقل را تشخیص دهد.
مطالعه جدیدی نشان می دهد که ممکن است هر کسی با انجام یک آزمایش ساده روی خود، بتواند نشانه های دقیق زوال عقل را تشخیص دهد.

دکتر داگلاس شار، مدیر بخش مغز و اعصابِ شناختی در دانشگاه ایالتی اوهایو، اظهار کرد: «ما دریافتیم که آزمایش یاد شده، ابزار غربالگری مؤثری است که احتمالاً شش ماه زودتر از بقیه ابزارهای غربالگری افرادی را که در نهایت به زوال عقل مبتلا می شوند، تشخیص می دهد.»

دکتر شار افزود: «یکی از مزیت های این آزمایش این است که نیازی به نظارت افراد حین پاسخ دادن به آن نیست. آنها می توانند هنگام نشستن در مطب پزشک، خودشان آن را انجام دهند. از آنجایی که نیاز نیست کسی مثل پزشک یا پرستار انجام آزمایش را مدیریت کند، برای بیمار راحت است که هر 6 ماه یک بار آن را انجام دهد.»

دکتر شار گفت: «مطالعه جدید تأکید دارد که کاهش نمره، تا چه اندازه علائم دقیق ابتلا به زوال عقل را نشان خواهد داد. آنچه که ما پیشنهاد می کنیم این است که چنانچه این آزمایش را در منزل انجام می دهید، آن را نزد پزشک خود ببرید تا نمره گذاری کند.» وی افزود: «اگر نمره آزمایش امروز طبیعی بود، می توانید دوباره آن را 6 ماه دیگر انجام دهید تا بفهمید که آیا کاهشی وجود دارد یا خیر. مطالعه ما نشان داد در نهایت فقط افرادی به زوال عقل مبتلا شدند که نمره آنها کاهش داشت.»

کسانی که مایلند خودشان به تنهایی این آزمایش را انجام دهند، می توانند این آزمایش را از اینترنت دانلود کنند و نحوه نمره گذاری را به کمک بخش درمان یاد بگیرند. دکتر شار خاطر نشان کرد که چهار نوع متفاوت از این آزمایش وجود دارد. بنابراین نمره افراد با به خاطر سپردن آنچه در آزمایش دفعه قبل انجام دادند، بالا نخواهد رفت.

مترجم: سیمین بافنده

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا