پوست و زیباییخدمات زیبایی و جوان سازی

پف زیر چشم و درمان آن با دستگاه اندو آر اف، بهترین و موثرترین راه

پف زیر چشم و درمان آن با دستگاه اندو آر اف

پف زیر چشم با افزایش سن و ضعیف شدن بافت های اطراف چشم به ویژه برخی از ماهیچه هایی که از پلک ها حمایت می کنند به طور شایع ایجاد می شوند. چربی‌هایی که به حمایت از چشم‌ها کمک می‌کنند، می‌توانند در نتیجه ضعیف شدن ساختارهای اطراف چشم حالت برجستگی در پلک پایین ایجاد کنند و باعث پف کردن آن ها شوند.

پف زیر چشم معمولاً یک نگرانی زیبایی هستند و به ندرت نشانه یک بیماری جدی می باشند. درمان‌های خانگی، مانند کمپرس سرد به صورت موقت می‌تواند به بهبود ظاهر آن‌ها کمک کند اما برای درمان و کاهش دائمی این پف ها درمان های غیر جراحی گزینه مناسبی هستند.

تا همین اواخر، تنها راه رفع پف زیر چشم از طریق یک عمل جراحی به نام بلفاروپلاستی امکان پذیر بود که در آن پوست و چربی زیر چشم برداشته می‌شد. اما امروزه یکی از راه های بسیار موثر که می تواند در رفع پف زیر چشم موثر باشد استفاده از دستگاه اندو آر اف است.

این روش روشی ایمن و راحت جهت رفع پف زیر چشم می باشد که در حال حاضر مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است. رفع پف زیر چشم با دستگاه اندو آر اف در کلینیک جوان واقع در بوکان و توسط آقای دکتر محمد سالار ظاهریانی جراح و متخصص چشم انجام می شود. در ادامه به بررسی و معرفی دستگاه اندو آر اف در رفع پف زیر چشم خواهیم پرداخت.

رفع پف زیر چشم با دستگاه اندو آر اف
رفع پف زیر چشم با دستگاه اندو آر اف

آیا این دستگاه در رفع پف زیر چشم موثر است ؟

اندو آر اف که به عنوان “درمان با فرکانس رادیویی اندودرم” شناخته می‌شود می‌تواند کاربردهای مختلفی را در نواحی مختلف بدن انجام دهد. برخی از این کاربردها شامل، رفع چین و چروک، جوانسازی پوست، سفت شدن پوست، از بین بردن رسوبات چربی، بهبود سلولیت ، رفع غبغب و پف زیر چشم است. پیشرفت مداوم علمی و فناوری راه را برای نوع جدیدی از درمان با فرکانس رادیویی الکتروپزشکی هموار کرده است. کارشناسان شناخته شده در زمینه جراحی زیبایی و پلاستیک در سراسر جهان، روش اندو آر اف را به عنوان یک پیشرفت واقعی در رفع پف زیر چشم می دانند.

به لطف سطح بالای ایمنی و فناوری، دستگاه اندو آر اف جایگاه پیشرو در نوآوری های تکنولوژیکی را به خود اختصاص داده است. با استفاده از اندو آر اف می توان در قسمت های مختلف بدن، خاصیت ارتجاعی و جوانسازی و طراوت پوست را تجربه کرد. به طور کلی، این درمان را می تواند در تمام مناطقی که کلاژن در آن وجود دارد و یا به دلیل روند طبیعی پیری از بین رفته است، به کار برود. بسته به دمای دستگاه، اثرات متفاوتی بر روی بافت همبند با اندو آر اف حاصل می شود.

اندو آر اف تا حدی بالشتک های چربی را که باعث ایجاد پف زیر چشم می شوند را کاهش می دهد.
اندو آر اف تا حدی بالشتک های چربی را که باعث ایجاد پف زیر چشم می شوند را کاهش می دهد.

نحوه عملکرد این دستگاه چگونه است ؟  

اندو آر اف از انرژی گرمایی ملایم و دقیقی استفاده می‌کند که مستقیماً به پف زیر چشم می‌رسد که در نتیجه باعث کوچک شدن چربی، ماهیچه‌ها و لیفت پوست می‌شود. مطالعات بالینی نشان می دهد که کلاژن و چربی در دمای 40 درجه سانتیگراد (حدود 100 فارنهایت) منقبض می شوند. فناوری اندو آر اف اجازه می دهد تا پوست تا این دمای دقیق گرم شود. اندو آر اف همچنین از یک دوربین مادون قرمز در طول درمان برای نظارت بر دمای دقیق پوست در زمان واقعی استفاده می کند. استفاده از دوربین مادون قرمز امکان درمان بهینه را هم از نظر ایمنی و هم از نظر اثربخشی فراهم می کند.

درمان این مشکل با دستگاه اندو آر اف نیازی به بیهوشی ندارد و کاملا بدون درد است. بیماران در واقع در حین انجام این کار احساس ماساژ گرم صورت را تجربه می کنند. هر جلسه درمان با این دستگاه برای رفع این مشکل معمولاً حدود 30 دقیقه طول می کشد. سپس بعد از انجام این روش فرد بیمار می تواند به زندگی عادی و یا به سر کار خود برگردد. لازم به ذکر است که برای گرفتن نتیجه دلخواه لازم است که فرد بین 3 الی 4 جلسه از روش اندو آر اف برای رفع پف زیر چشم استفاده کند.

باید توجه داشت که این روش در مورد پف های خفیف تا متوسط کاربرد دارد.
باید توجه داشت که این روش در مورد پف های خفیف تا متوسط کاربرد دارد.

کاربرد استفاده از این روش چیست ؟

در رابطه با کاربرد دستگاه اندو آر اف در رفع پف زیر چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. تا حدی بالشتک های چربی را که باعث ایجاد پف زیر چشم می شوند را کاهش می دهد.
  2. همچنین پوست روی آن را لیفت می کند.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای رفع پف زیر چشم با دستگاه اندو آر اف هستند ؟

باید توجه داشت که این روش در مورد پف های خفیف تا متوسط کاربرد دارد. در صورتی که جز چربی خیلی زیاد باشد یا میزان پوست اضافی و شلی پوست خیلی زیاد باشد این روش نمی تواند خیلی مناسب و جوابگو باشد.

مزایای استفاده از این دستگاه چیست ؟

  • روشی غیر جراحی و غیر تهاجمی
  • مدت زمان بهبودی در این روش بسیار سریع تر است.
  • راحت و بدون درد
  • نتایج فوری و بلند مدت
  • ایمن و موثر
  • جوانسازی و لیفت پوست
  • افزایش گردش خون و تحریک پوست به تولید کلاژن
  • عدم وجود برش جراحی
  • عدم نیاز به بیهوشی 
یکی از مزایای اصلی این روش غیر تهاجی بودن و بهبودی سریع است.
یکی از مزایای اصلی این روش غیر تهاجی بودن و بهبودی سریع است.

دستگاه اندو آر اف در رفع پف زیر چشم ممکن است چه عوارضی در پی داشته باشد ؟

استفاده از هر نوع روش درمانی در رفع پف زیر چشم ممکن است در برخی از افراد همراه با عوارض باشد، عوارض احتمالی ناشی از این نوع روش ( دستگاه اندو آر اف ) نیز شامل :

  • کمی التهاب و قرمزی در محل تحت درمان 
  • حساسیت به داروی بی حسی
  • کبودی
  • سوزش و درد

صحت علمی مطالب موجود در این مقاله توسط آقای دکتر سید محمد سالار ظاهریانی جراح و متخصص چشم تایید شده است.

مترجم و گردآورنده : زهرا رفیعی نژاد


منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا