پوست و زیباییجراحی

عمل های جراحی زیبایی و نکات مهمی در این درباره

نکاتی مهم درباره عمل های جراحی زیبایی

بیماران دوره های متفاوتی را بعد از عمل های جراحی زیبایی تجربه می کنند اینکه بیماران درک کنند جراحی به بدن تنش وارد می کند، احتمالاً در اوایل دوره بهبودی بسیار کم انرژی هستند و باید بیشتر از حد معمول استراحت کنند، مهم است. ممکن است کبودی، ورم و کمی ناراحتی داشته باشند. تمام این اتفاقات به بدن استرس وارد می کند و حتی ممکن است تماشای تلویزیون هم تنش باشد.

دوره های متفاوتی که بیماران بعد از عمل جراحی زیبایی تجربه می کنند.
دوره های متفاوتی که بیماران بعد از عمل جراحی زیبایی تجربه می کنند.

بیماران زیرک از قبل برنامه ریزی می کنند تا مطمئن باشند پرستاران مناسبی دارند و می توانند از اوایل دوره بهبودی برای استراحت و التیام یافتن استفاده کنند. اینکه بیماران طی اولین هفته های بعد از جراحی طیفی از هیجانات متفاوت را تجربه کنند، غیر متعارف نیست. ممکن است بعضی از آنها عصبانی یا افسرده شوند و بی هیچ دلیلی گریه کنند. برخی دیگر ممکن است با اعضای خانواده یا پرستار سرد رفتار کنند. خصوصاً زمانی این حرف درست است که این بیمار بی خوابی داشته باشد. بیمار بی خوابی که درد دارد و به غریبه متورم و کبود درون آینه نگاه می کند، می تواند به یک مرده متحرک احساسی تبدیل شود. هر چه بیشتر استراحت کنید، بهبودی سریع تر خواهد بود و احساس بهتری خواهید داشت.

عمل های جراحی زیبایی
عمل های جراحی زیبایی

احساسات متفاوتی را که ممکن است پس از انجام عمل های جراحی زیبایی تجربه کنید

جراحی زیبایی می تواند طیفی از احساسات متفاوت باشد و برخی از بیماران ممکن است برای مدت کوتاهی خودشان نباشند. شخصیت آنها می تواند از “تنها” تا “عصبانی از دنیا” و “دارم گریه می کنم و نمی دانم چرا” تغییر کند. گاهی اوقات ترکیب دیدن کبودی و ورم، بی خوابی و ناراحتی می تواند باعث شوند بیماران به طور متفاوتی نسبت به شخصیت عادی خود رفتار کنند. این اتفاق می تواند به خانواده، پرستاران، جراح و پرسنل استرس وارد کند.  ما این روند و چگونه رفتار کردن با آنها را می دانیم. بنابراین اگر شما از احساسات خودت آگاه نیستی، مهم است که به ما بگویی؛ چون ما می توانیم به شما کمک کنیم احساس بهتری داشته باشید. اغلب بیماران این مشکلات را ندارند.

جراحی های زیبایی می توانند طیفی از احساسات متفاوت را در بیمار ایجاد کنند.
جراحی های زیبایی می توانند طیفی از احساسات متفاوت را در بیمار ایجاد کنند.

بهبودی طبیعی زمان می برد، صبور باشید

منحنی بهبودی طبیعی
منحنی بهبودی طبیعی

بهبودی شما پس از عمل های جراحی زیبایی در گرو استراحت و آرامش است

اینکه بیماران درک کنند جراحی به بدن تنش وارد می کند، احتمالاً در اوایل دوره بهبودی بسیار کم انرژی هستند و باید بیشتر از حد معمول استراحت کنند، مهم است. ممکن است کبودی، ورم و کمی ناراحتی داشته باشند. تمام این اتفاقات به بدن تنش وارد می کند و حتی ممکن است تماشای تلویزیون هم تنش باشد. بیماران زیرک از قبل برنامه ریزی می کنند تا مطمئن باشند پرستاران مناسبی دارند و می توانند از اوایل دوره بهبودی برای استراحت و التیام یافتن استفاده کنند.

ویژگی های استراحت، آرامش و بهبودی بعد از عمل جراحی زیبایی
ویژگی های استراحت، آرامش و بهبودی بعد از عمل جراحی زیبایی

از این فرصت استفاده کنید تا یک ملکه یا پادشاه باشید و نیازتان برآورده شود. از دوره بهبودی خود لذت ببرید! استراحت کنید، آرام باشید و فیلم هایی را که هرگز فرصت دیدن شان را نداشتید، ببینید. کارهایی را که فشار خون تان را افزایش می دهد یا سبب خونریزی می شود، انجام ندهید. مایعات و پروتئین زیادی میل کنید. یک نوشیدنی با پروتئین زیاد و چندین بار در روز کمک می کند تا از تغذیه مناسب بعد از جراحی مطمئن شوید. مصرف روزی یک عدد مولتی ویتامین هم خوب است. مثل یک بچه استراحت کنید تا بیشتر بهبود پیدا کنید.

نکات دوران استراحت، آرامش، بهبودی

  • از آنچه که قرار است بعد از جراحی انجام دهید، اطالع داشته باشید.
  • داروهای تان را دقیقاً طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • اطالع داشته باشید چه داروهایی را نباید مصرف کنید.
  • بدانید چگونه نواحی جراحی شده را تمیز کنید.
  • اطالع داشته باشید چه فعالیتهایی را میتوانید یا نمیتوانیدانجام دهید.
  • بدانید جلسات ویزیت تان چه زمانی است.
  • به خاطر داشته باشید برای نتیجه نهایی کارهای زیادی باید انجام دهید.

دوره های ورم پس از عمل های جراحی زیبایی

ورم، واکنش طبیعی بدن نسبت به جراحی است و برای تمام بیماران اتفاق می افتد. ورم بسیار متغیر است و بعضی افراد شدیداً ورم می کنند و کبود می شوند؛ در عوض سایر بیماران ممکن است به ندرت ورم کنند یا کبود شوند. اگرچه
به نظر می رسد تا ابد طول می کشد تا ورم و کبودی از بین برود؛ اما همیشه همین طور است!

دوره های ورم
دوره های ورم

واکنش دیگران به چهره جدید شما

  • این نکته همیشه جالب است که دیگران چگونه به کسانی که جراحی زیبایی کرده­اند، نگاه می­کنند. بعضی بیماران از این که هم سن و سال­های­شان متوجه شوند، ناراحت می­شوند و بعضی دیگر نه. نکته اصلی این است که بیماران باید جراحی زیبایی را برای خودشان انجام دهند نه برای دیگران. خوب است که دیگران احتمالاً متوجه بشوند، اما شما باید این کار را به خاطر خودتان انجام دهید.
  • جراحی زیبایی طبیعی باید درگوشی گفته شود نه با سر و صدا. اغلب بیماران تغییرات نامحسوسی انجام می­دهند، اما برخی دیگر ممکن است تغییرات بسیار چشمگیری انجام دهند و باید برای ظاهری متفاوت آماده شوند. به هر حال، این دلیلی برای انجام جراحی زیبایی است.
  • واکنش دیگران نیز بر حسب شخصیت دوستان و همکاران شما شکل می­گیرد. برخی حسودی می­کنند که نمی­توانند جراحی زیبایی انجام دهند و درباره نتیجه شما حرف های منفی می­زنند. برخی هم ممکن است به حدی از زندگی خود ناراضی باشند که نخواهند شاد باشید و این افراد هم ممکن است درباره شما حرف های منفی بزنند.
  • گاهی اوقات وقتی ظاهر خود را تغییر می­دهیم، برای­مان سخت است که به آن عادت کنیم. این قدر سریع ظاهر جدیدتان را ارزیابی نکنید. هفته­ها و حتی ماه­ها طول می­کشد تا جا بیفتد، آن را بپذیرید و به آن عادت کنید.
  • اکثریت قریب به اتفاق بیماران از ظاهر جدید خود بسیار خوشحال هستند.
چگونگی واکنش دیگران به بیماری که عمل جراحی زیبایی انجام داده است، موضوع شایعی است. بعضی بیماران می ترسند که همه متوجه شوند؛ در حالی که بقیه از این موضوع نمی ترسند.
چگونگی واکنش دیگران به بیماری که عمل جراحی زیبایی انجام داده است، موضوع شایعی است. بعضی بیماران می ترسند که همه متوجه شوند؛ در حالی که بقیه از این موضوع نمی ترسند.

و سایر نکات

  1. اگر توضیحات جراح شما را به اندازه کافی قانع نکرده است و هنوز تردید دارید، مطب یا کلینیک را ترک نکنید. تا زمانی که به باور برسید، آنجا بمانید.
  2. هرگز از دیگران نخواهید دلایل انجام عمل جراحی شما را به جراح تان توضیح دهد. حتی اگر خجالتی هستید، در این مورد با جرأت، شهامت و قاطعیت حرف بزنید، پرسش کنید و خودتان باشید.
  3. هنگام گفت و گو با جراح تان درباره عمل جراحی زیبایی، تا آنجه که ممکن است «نقل قول» نکنید و با صراحت جملات خود را با کلمه من شروع کنید:
  4. من می خواهم که …
  5. من به این نتیجه رسیده ام که…
  6. برای من اهمیت دارد که…
  7. سعی نکنید با اصرار و پا فشاری، حتی جلب دلسوزی و ترحم جراح خود، او را تحت تأثیر قرار دهید. اجازه دهید جراح شما با دانش و تجزیه و تحلیل علمی و تخصصی خودش تصمیم بگیرد.
  8. از دوستان و آشنایانی که رابطه صمیمی و یا کاری با جراح شما دارند، برای واسطه شدن و قانع کردن ایشان استفاده نکنید. با این کار به خودتان، واسطه و جراح تان کم لطفی کرده اید.

صحت علمی مطالب موجود در مقاله توسط جناب آقای دکتر سالار ظاهریانی، جراح و متخصص چشم تأیید شده است.


ترجمه و تألیف: سیمین بافنده، بهزاد دارابی

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا