چشمسلامتی وتندرستی

ریمل و ترفندهایی برای افزایش ماندگاری آن

ریمل و نحوه نگهداری از آن

ریمل یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی محسوب می شود. درواقع این محصول دارای کوتاه ترین طول عمر است.استفاده نادرست از آن و همینطور لوازم آرایشی چشم می تواند منجر به عفونت های شدید چشمی شود. جهت کاهش این نوع عفونت ها باید هر سه ماه یکبار آن را عوض کنید.

این محصول مژه ها را تیره ، ضخیم ، بلند و برجسته  می کند. این لوازم آرایشی به طور معمول در یکی از سه شکل  مایع ، پودر یا کرم است. این محصول فرمول های مختلفی دارد. با این حال ، اکثر آنها حاوی همان اجزای اساسی رنگدانه ها ، روغن ها ، موم ها و مواد نگهدارنده هستند. رایج ترین شکل ریمل مایع در لوله است.

ترفندهایی برای افزایش ماندگاری ریمل
ترفندهایی برای افزایش ماندگاری ریمل

ترفندهایی برای افزایش ماندگاری ریمل

برای رفع خشکی، برس ریمل را زیر آب داغ بگیرید

 ریمل را زیر آب نگه دارید تا برس کاملا تمیز شود. سپس ، آن را را به درون لوله آغشته کرده و آن را به دیواره های داخلی لوله بمالید. گرما محتویات در لوله را نرم می کند . در نتیجه شما بهتر می توانید از محتویات داخل آن استفاده کنید. به علاوه ، شما یک برس تمیز خواهید داشت.

برس را پمپ نکنید

هنگامی که محتویات محصول کم خارج می شود ، ممکن است وسوسه شوید که با پمپاژ درون لوله ، مقدار بیشتری از آن را خارج کنید. این کار را انجام ندهید. اگرچه این ترفند ممکن است به شما کمک کند مقدار بیشتر از محتویات ریمل را بدست آورید . اما در عوض  به شما اجازه می دهد تا هوا به داخل آن بپیچد و محتویات داخل آن را حتی خشک تر از قبل کند.

زمانی که محتویات آن خشک می شود می توانید به آن محلول نمکی یا مایع لنز اضافه کنید

 5-4 قطره از محلول را به آن اضافه کنید. برس خود را وارد کرده و هم بزنید. این کار را می توانید به طور کلی  2-3 بار تا زمانی که از محصول استفاده می کنید امتحان کنید .

موقع استفاده در آن را بسته نگه دارید

هر بار که از ریمل استفاده می کنید، ظرف را در معرض هوا قرار می دهید. هوا باعث می شود که محتویات آن سریع خشک شوند. وقتی برس را بیرون می آورید درب آن را ببندید. فقط اطمینان حاصل کنید که برای این منظور از دستمال تمیز یا انگشتان خود که به دقت ضد عفونی شده اند استفاده کنید. تا هیچ میکروبی به لبه لوله نرسد.

ریمل را در یخچال قرار دهید

اگر از لوازم آرایشی خود به طور منظم استفاده نمی کنید ، بهترین راه برای حفظ نگه داشتن آن در یخچال است. دمای پایین یخچال در مورد حفظ محصولات آرایشی مورد علاقه شما نیز معجزه می کند.

مدت زمان نگهداری

 این نوع لوازم آرایشی چشم جزء یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی محسوب می شود. خانم ها از آن برای زیباتر نشان دادن چشم های خود آن را به طور مداوم استفاده می کنند. باید توجه داشت برای کاهش عوارض چشمی ناشی از استفاده طولانی مدت از این محصول ، از اولین زمان باز شدن ریمل تنها 3  ماه تاریخ انقضا دارد.

 بعد از گذشت این تاریخ باید دور انداخته شود. جهت دانستن مدت زمان اعتبار هر محصول می توانید تاریخ تولید و تاریخ انقضا نوشته شده روی جعبه را مطالعه کنید. درواقع ریمل دارای کوتاه ترین طول عمر است. جهت کاهش عفونت چشمی بهتر است زود به زود آن را عوض کنید. زیرا چنانچه مواد آرایشی بیشتر از حد مجاز استفاده شود. باکتری ها و قارچ ها می توانند به راحتی رشد کرده و به سلامت بینایی فرد آسیب بزنند.

ریمل و نکات کاربردی استفاده از آن
ریمل و نکات کاربردی استفاده از آن

نکات حیاتی استفاده در سلامت چشم

سازمان غذا و دارو (FDA)  نکات زیر را برای استفاده مناسب از لوازم آرایشی چشم ارائه می دهد :

  1. بلافاصله استفاده از محصولات چشم که باعث تحریک می شوند را متوقف کنید: در صورت ادامه تحریک به پزشک مراجعه کنید.
  2. دستان خود را قبل از استفاده از مواد آرایشی چشم بشویید: اگر این کار را نکنید ، باکتری های موجود در دستان شما می توانند باعث ایجاد عفونت چشمی شوند.
  3. مراقب تمیز بودن وسایل آرایشی و بهداشتی چشم باشید: مطمئن شوید که هر وسیله آرایشی و بهداشتی که نزدیک چشم قرار می دهید تمیز باشد. اجازه ندهید مواد آرایشی با گرد و غبار پوشانده شده یا به خاک آلوده شوند.
  4. از لوازم آرایشی تاریخ گذشته چشم استفاده نکنید: اگر چندین ماه از محصول استفاده نکرده اید ، بهتر است آن را بیرون بیندازید و یک محصول جدید بخرید.
  5. به ریمل فوت نکنید: باکتری های موجود در دهان شما ممکن است به مواد آرایشی منتقل شود و در آن رشد کنند و اگر بعدا از محصول استفاده شود ممکن است باعث عفونت چشم شود.
  6. لوازم آرایشی خودتان را با دیگران به اشتراک نگذارید: خطر اصلی به اشتراک گذاشتن وسایل آرایشی با دیگران مانند ریمل انتقال عفونت مانند ورم ملتحمه ویروسی است. قرار گرفتن در معرض حتی مقدار کمی ویروس می تواند منجر به عفونت بسیار ناخوشایندی شود. اگر علائم عفونت ویروسی دارید ، به چشم پزشک مراجعه کنید.
  7. علائم عفونت ویروسی چشم می تواند شامل: تورم پلک ها و التهاب سفیدی چشم باشد. برای مثال کنه های Demodex در فولیکول های مژه بسیاری از افراد زندگی می کنند . این کنه ها می توانند با استفاده از به اشتراک گذاشتن وسایل آرایشی خود با دیگران به چشم شما نیز منتقل شوند.
با گذشت زمان ، برس آلوده منجر به تجمع باکتری در ظرف مواد آرایشی می شود
با گذشت زمان ، برس آلوده منجر به تجمع باکتری در ظرف مواد آرایشی می شود

دیگر نکات

  1. ریمل خود را بعد از گذشت 3 ماه تعویض کنید: مژه ها به طور طبیعی روی خود باکتری دارند . به محض استفاده از برس آرایش روی مژه یا پلک ، برس آلوده می شود. با گذشت زمان ، برس آلوده منجر به تجمع باکتری در ظرف مواد آرایشی می شود. این با هر بار استفاده از محصول ، احتمال عفونت چشم یا واکنش آلرژیک را افزایش می دهد.
  2. مراقب خراش باشید: تکه های آرایش می توانند در چشم فرود بیایند و باعث قرمزی و تحریک شوند. اگر سطح چشم با یک برس آلوده یا مداد آرایش خراشیده شود ، احتمال مبتلا شدن به عفونت چشمی بالا می رود.
  3. نگهداری وسایل آرایشی در دمای مناسب. لوازم آرایشی چشم را باید در جای خشک و خنک و به دور از نور خورشید نگهدارید. با قرار گرفتن در معرض گرما و آفتاب این محصولات خشک و یا حتی خراب می شود.
  4. در صورت داشتن عفونت چشمی از لوازم آرایشی استفاده نکنید: اگر عفونت چشم دارید یا پوست اطراف چشم قرمز است از مواد آرایشی چشم استفاده نکنید. صبر کنید تا منطقه آسیب دیده بهبود یابد.
  5. حساسیت به لوازم آرایشی: در صورت داشتن هرگونه حساسیت ، در استفاده از مواد آرایشی چشم بیشتر مراقب باشید.
بهترین ریمل ها برای چشم های حساس
بهترین ریمل ها برای چشم های حساس

نشانه های ریمل فاسد چیست؟

این نوع محصول در صورت فاسد شدن بوی نامطبوع و به خصوص بویی همانند گازوئیل پیدا می کنند. ایجاد تغییر در محتویات و بافت آن ،زیرا در صورت فاسد شدن محتویات محصول آرایشی  سفت و خشک می شود.

نشانه های ریمل فاسد چیست؟
نشانه های ریمل فاسد چیست؟

اگر پس از استفاده از آن چشمان شما دچار سوزش، خارش و التهاب شود، نشان دهنده مناسب نبودن و فاسد بودن لوازم آرایشی است. اگر برای پاک کردن ریمل خود دچار مشکل هستید و دچار ریزش شدید مژه شوید این نیز نشانه دیگری از فاسد بودن محصول است.

تفاوت ریمل های معمولی و ضد آب چیست؟

ریمل ضد آب بیشتر به مژه ها و ناحیه چشم آسیب می زند . زیرا پاک کردن آن مشکل تر است و باعث مالش زیاد چشم می شود . معمولا در زمان پاک کردن ریمل ضد آب تعدادی از مژه ها هم کنده می شود. پس توصیه می شود برای پیشگیری از ریزش مژه ها افراد بیشتر از ریمل های معمولی استفاده کنند.

آورد پس هرگز با آرایش چشم نخوابید و اطمینان حاصل کنید که قبل از خوابیدن در شب آرایش چشم خود را به طور کامل پاک کرده اید
آورد پس هرگز با آرایش چشم نخوابید و اطمینان حاصل کنید که قبل از خوابیدن در شب آرایش چشم خود را به طور کامل پاک کرده اید

خوابیدن با ریمل چه خطراتی برای فرد دارد؟

از بین بردن آرایش چشم قبل از خواب بسیار مهم است. هر آرایش چشمی که از بین نرود ، نه تنها می تواند منافذ پوست شما را مسدود کند ، بلکه باعث تحریک ، التهاب و عفونت می شود . در نتیجه التهاب در اطراف پلک ها نیز می توانند منجر به از دست دادن مژه شود. خوابیدن با آرایش چشم مانند ریمل مژه می تواند منجر به تحریک چشم شود.

اگر آرایش چشم شما روی بالشت مالیده شود به احتمال زیاد هنگام خواب به چشم شما وارد می شود . که این امر باعث ایجاد سوزش چشم می شود که در نتیجه ممکن است قرنیه را خراشیده کند.خراشیده شدن قرنیه منجر به عفوت های چشمی می شود. خوابیدن با آرایش چشم ممکن است باعث ریزش مژه ها در اثر خشک شدن شود.

با توجه به خطراتی که پاک نکردن ریمل و خوابیدن با آن بوجود می آورد پس هرگز با آرایش چشم نخوابید. اطمینان حاصل کنید که قبل از خوابیدن در شب آرایش چشم خود را به طور کامل پاک کرده اید.

منابع:

  1. https://www.urmc.rochester.edu/encyclopedia/content.aspx?ContentTypeID=1&ContentID=724
  2. https://metro.co.uk/2018/05/31/horrifying-photos-show-can-happen-dont-remove-mascara-properly-7593316/
  3. https://www.news-medical.net/health/Risks-Associated-with-Eye-Make-Up.aspx
  4. https://wexnermedical.osu.edu/blog/eye-makeup-risks
  5. https://vopa.org/what-happens-to-your-eyes-when-you-sleep-in-mascara/
  6. https://www.foxnews.com/lifestyle/wearing-mascara-every-day-harmful-doctors-warn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا