تناسب اندام

لاغری با دستگاه های مختلف و معرفی به روزترین نوع آنها

لاغری با دستگاه چگونه انجام می شود ؟

لاغری با دستگاه اغلب با هدف تغییر سایز انجام می شود. چاقی یک بیماری است که در حال حاضر جمعیت ما را به نسبت همه گیر تحت تأثیر قرار می دهد .

اضافه وزن بر سلامت و کیفیت زندگی تأثیر عمیقی دارد. اغلب افرادی که دچار اضافه وزن هستند در اکثر موارد تلاش های آنها برای محدود کردن کالری و افزایش فعالیت بدنی منجر به کاهش مداوم وزن و لاغری نمی شود. در چنین شرایطی ، به ویژه اگر اضافه وزن باعث مشکلات سلامتی شود ، می توان از گزینه لاغری با دستگاه استفاده کرد.

زیرا نه داروها و نه جراحی برای هر فردی که از چاقی رنج می برد همیشه گزینه در دسترس یا مناسبی نخواهد بود.

لاغری با دستگاه چگونه است؟
لاغری با دستگاه چگونه است؟

در این زمینه از چه نوع دستگاه های استفاده می شود؟

برای رسیدن افراد به وزن ایده آل یکی از گزینه ها لاغری با دستگاه است که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد. در ادامه به انواع مختلف این دستگاه ها در جهت لاغری موضعی خواهیم پرداخت.

کرایو لیپولیز

کرایو لیپولیز یک روش انجماد چربی است که هدف آن خلاص شدن از شر چربی های سرسخت است. از این دستگاه می توان برای قسمت های خاصی از بدن استفاده کرد. اداره غذا و داروی ایالات متحده در سال 2010 آن را تأیید کرد. دانشمندان با مطالعه آنچه در طول سرمازدگی برای چربی ها اتفاق می افتد به ایده کرایولیپولیز رسیدند. در این دستگاه چربی در دمای بالاتر از پوست منجمد می شود. دستگاه کرایولیپولیز چربی شما را تا دمایی خنک می کند که باعث از بین رفتن آن می شود در حالی که پوست و دیگر بافت های شما صدمه ای نمی بینند.

کرایولیپولیز جراحی نیست و در این روش از سوزن استفاده نمی شود. پزشک دسته های دستگاه رو به مدت مشخص بر روی قسمت هایی که قصد لاغری آن را دارید قرار می دهد. پزشک دسته ها را به مدت حدود 35 دقیقه تا 1 ساعت و 15 دقیقه بر روی بدن فرد می گذارد. در این مدت ، این فرایند حدود 20 تا 25 درصد از سلول های چربی را در ناحیه مورد نظر از بین می برد. نتایج نهایی ممکن است تا چند ماه ظاهر نشوند. اما ممکن است طی چند هفته برخی تغییرات را مشاهده کنید. سیستم ایمنی بدن شما در این مدت سلول های چربی مرده را به آرامی از بین می برد.

استفاده از کرایو لیپولیز جهت لاغر
استفاده از کرایو لیپولیز جهت لاغری

رادیو فرکانسی ( RF )

فرکانس رادیویی  ( RF ) نوعی انرژی است که بر اساس تعداد طول موج های منتشر شده در ثانیه تعیین می شود. آر اف بر اساس فرکانس آنها در طیف الکترومغناطیسی طبقه بندی می شود. فرکانس رادیویی یکی از امواج آرامتر در طیف الکترومغناطیسی محسوب می شود و با تولید گرما به لاغری و چربی سوزی کمک می کند.

گرمای تولید شده از دستگاه آر اف به لایه عمیق پوست نفوذ کرده و باعث تولید کلاژن و الاستین بیشتر می شود . همچنین به شما کمک می کند تا پوست سفت تری برای داشتن ظاهری باریک داشته باشید. وجود سیستم ایمنی در اولین لایه بیرونی پوست (اپیدرم) از سوختن پوست جلوگیری می کند.

در طول درمان ممکن است دمای بالا دستگاه را احساس کنید. با تابش امواج RF ، دستگاه ماهیچه ها را گرم کرده و باعث سوختن بافت چربی می شود. این دستگاه می تواند چربی های موضعی مانند چربی های موجود در شکم ، ران و پهلو را از بین ببرد. کمبود کلاژن یا قابلیت ارتجاعی پوست می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند افتادگی پوست یا ایجاد سلولیت در نواحی مانند شکم ، باسن یا ران شود. این امر به ویژه در مورد زنان صدق می کند. زیرا این نواحی مناطقی است که تمایل به ذخیره چربی دارند. در واقع حدود 90 درصد از زنان در مقطعی از زندگی خود با تشکیل سلولیت مواجه می شوند. با این حال ، درمان های فرکانس رادیویی به بیماران اجازه می دهد با سفت کردن پوست بدون هیچ گونه خطر تغییر رنگ دائمی پوست ، لاغرتر به نظر برسند.

رادیو فرکانسی ( RF )
رادیو فرکانسی ( RF )

مزوتراپی

مزوتراپی یک درمان غیرجراحی برای سلولیت و کاهش چربی موضعی است. در این روش از تزریق میکرو دوزهای بسیار کمی از داروهای مزوتراپی استفاده می شود. این داروها خواص ضد سلولیت و چربی سوزی بالایی دارند. روش درمان مزوتراپی با رساندن این داروها به مزودرم (لایه میانی پوست)، ترمیم پوست را تحریک می کند. سپس سلول‌های چربی را آب می‌کند و نوارهای بافت همبند که مسئول ایجاد سلولیت هستند را از بین می‌برد. این داروها از طریق تزریق های متعدد حاوی انواع مختلف داروهای مورد تأیید FDA ، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. هنگام انجام مزوتراپی سوزن وارد مزودرم، لایه چربی و بافت زیر پوست می شود.

محتوای مواد تزریق متناسب با هر مورد منحصر به فرد و ناحیه خاصی که تحت درمان قرار می گیرد متفاوت است. البته نمی توان نتایج کاهش وزن فوری در رابطه با جراحی لیپوساکشن را با نتایج درمان های مزوتراپی مقایسه کرد. زیرا لیپوساکشن موثرترین و سریعترین روش موجود برای کاهش چربی است. با این حال ، مزوتراپی هم در ایجاد لاغری موضعی و از بین بردن چربی های اضافی موثر است. همچنین مزوتراپی نسبت به جراحی لیپوساکشن، ارزان تر و کم تهاجمی تر  است.

درمان مزوتراپی یک راه حل زیبایی غیر جراحی با هدف لاغری موضعی است.
درمان مزوتراپی یک راه حل زیبایی غیر جراحی با هدف لاغری موضعی است.

هایفو

هایفو، سونوگرافی متمرکز با شدت بالا است. این روش نیز به عنوان یکی از گزینه های لاغری با دستگاه ، پیشرفت چشمگیری در درمان کاهش وزن بدن و لاغری موضعی داشته است. این درمان جایگزین درمان اصلی کرایولیپولیز می شود. این فناوری نوآورانه و منحصر به فرد جایگزینی غیر تهاجمی برای لیپوساکشن و سایر جراحی های کاهش وزن ارائه می دهد.

این دستگاه با ارائه یک ماتریس 24 خطی از انرژی متمرکز در عمق 1.3 سانتی متر برای هدف قرار دادن و تجزیه مناطق خاصی از چربی در سریع ترین زمان ممکن کار می کند. فرکانس بالای امواج اولتراسوند باعث گرم شدن زیر پوست می شود. سپس سلول های چربی به طور موثری از بین می روند و پوست سفت می شود. در نهایت سلول های آسیب دیده از طریق یک فرآیند حذف طبیعی از بدن خارج می شوند که تا 3 ماه ادامه می یابد.

لاغری با اسکالپشور در 25 دقیقه
لاغری با اسکالپشور در 25 دقیقه

لیپوماتیک

نوعی عمل زیبایی است که در آن چربی اضافی از بدن خارج شده یا به ناحیه دیگری در بدن منتقل می شود. لیپوماتیک ممکن است مانند لیپوساکشن به نظر برسد. اما فناوری مورد استفاده در لیپوماتیک برای شکستن چربی ها بسیار متفاوت از لیپوساکشن است. به همین دلیل لیپوماتیک باعث آسیب کمتر بافتی، یکنواختی چربی زیر پوست، ظاهر ظریف تر پوست و اثر ماندگارتر می شود. برای دستیابی به نتیجه طبیعی تر ، لیپوماتیک بیشتر با روش های دیگر مانند لیفت بدن ، ابدومینوپلاستی یا جراحی های پلاستیکی مشابه ترکیب می شود. افراد باید توجه داشته باشند که روش لیپوماتیک درمانی برای چاقی نیست زیرا تنها بر روی اصلاح خطوط بدن ، لاغری موضعی و کاهش وزن تمرکز دارد.

لاغری در کوتاه ترین زمان با اسکالپشور
لاغری در کوتاه ترین زمان با اسکالپشور

لاغری با دستگاه اندرمولوژی یا LPG

LPG که به نام اندرمولوژی نیز شناخته می شود یکی دیگر از گزینه های لاغری با دستگاه می باشد. اندرومولوژی یک روش طبیعی و غیر تهاجمی برای کاهش چربی ها در بدن است. این درمان باعث تحریک سلول های چربی در بدن می شود. LPG فرآیند آزادسازی چربی (که به آن لیپولیز نیز گفته می شود) را با استفاده از غلطک های مکانیکی برای ماساژ بدن فعال می کند. این چربی آزاد شده به منبع انرژی برای ماهیچه ها تبدیل می شود.

سپس روش اندرلیپومازاژ باعث تولید مجدد کلاژن و الاستین می شود و در نتیجه پوست صاف و محکم تری ایجاد می کند. این نوع درمان یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال درمان چند اثرِ هستند. زیرا این دستگاه همزمان به کاهش سلولیت ، سفت شدن و تناژ پوست کمک کرده و چربی را از مناطق مورد نظر آزاد می کند. همچنین برای زنانی که از هرگونه عمل های تهاجمی اجتناب می کنند مناسب است. این فرایند کاملاً بدون درد است و نیازی به زمان بهبودی ندارد.

اندرمولوژی یا LPG
اندرمولوژی یا LPG

لاغری با دستگاه شاک ویو

امواج دستگاه شاک ویو به صورت تحریک تجزیه چربی ، سنتز کلاژن و تخلیه لنفاوی عمل می کنند. در نتیجه باعث لاغری موضعی می شوند. امواج این دستگاه با قرار دادن شاک ویو بر روی نواحی سلولیت، هنگام عبور از ناحیه ای که امواج شعاعی از طریق پوست ساطع می کند، ایجاد می شود. یک دوره درمان معمولاً 8-10 جلسه 45 دقیقه ای است. نتایج به سرعت 2 هفته پس از شروع دوره مشاهده می شود. اگر ورزش کنید و مقدار نوشیدنی خود را افزایش دهید ، ممکن است نتایج بهتری را نیز مشاهده کنید. امواج ساطع شده از دستگاه با انرژی بالا بافت اطراف را فشرده می کند و ساختار شبکه ای مولکول ها را در هم می شکند. موج کششی منجر به فروپاشی حباب های گاز در ساختارهای چربی (کاویتاسیون) می شود.

سپس امواج دستگاه شاک ویو با انرژی زیاد دوباره منبسط شده و در نتیجه باعث بی ثباتی ساختار چربی می شوند. در هر روش درمانی زیبایی ملاحظاتی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که آیا درمان برای شما مناسب است یا خیر. خطرات ناشی از استفاده از این دستگاه در صورت استفاده صحیح بسیار کم است .

امواج شاک ویو به صورت تحریک تجزیه چربی ، سنتز کلاژن و تخلیه لنفاوی عمل می کنند .
امواج شاک ویو به صورت تحریک تجزیه چربی ، سنتز کلاژن و تخلیه لنفاوی عمل می کنند .

لاغری با دستگاه پرسوتراپی

پرسو تراپی یک تکنیک پیراپزشکی است که در برخی موارد به شما امکان می دهد وزن خود را کاهش دهید. پرسو تراپی با استفاده از دستگاه های ساخته شده که بر روی سلولیت ، سلول های چربی و گردش خون با اعمال فشارهای خاص به پاها ، بازوها و شکم عمل می کند ، انجام می شود. یک جلسه پرسو تراپی به طور متوسط ​​30 دقیقه به طول می انجامد. در این نوع درمان از شما خواسته می شود که یک جفت آستین پا به نام چکمه پرسو تراپی یا آستین بازوها با توجه به ناحیه مورد نظر بپوشید.

این سیستم درمانی به تخلیه مایعات و سموم موجود در بافت، در فواصل زمانی معین کمک می‌کند . همچنین فشار ایجاد شده توسط این دستگاه گردش خون و تخلیه لنفاوی را افزایش می‌دهد. در واقع ، فشار درمانی یک روش موثر برای کاهش وزن است البته اگر مناسب شما باشد. استفاده از این روش برای افراد باردار، اشخاصی که به تازگی عمل جراحی انجام داده اند و یا دچار شکستی استخوان شده و مبتلا به پوکی استخوان هستند حتما باید با مشورت پزشک انجام شود.

دستگاه پرسوتراپی
دستگاه پرسوتراپی

لاغری با دستگاه  Thermi RF

آر اف ایمن ترین و مورد مطالعه ترین سیستم در پزشکی و در زمینه زیبایی به حساب می آید. این درمان نوآورانه و بسیار موثر در کنار ورزش منظم و رعایت رژیم غذایی نتیجه مطلوب را در پی خواهد داشت. پلت فرم این دستگاه با مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد طراحی شده است که حداکثر تطبیق پذیری را برای هدف قرار دادن حجم (چربی)، کاهش سلولیت و سفت شدن پوست از در تمامی نقاط بدن را ممکن می سازد. اکنون می توانید با استفاده از دستگاه RF از شر نقاط پر دردسر راحت شوید.

نتایج لاغری با این دستگاه ممکن است بسته به سلامت کلی، عادات غذایی و سطح فعالیت یا ورزش شما متفاوت باشد. بسیاری از درمان‌های غیرتهاجمی حذف چربی در حال حاضر وجود دارند که  THERMI RFتنها درمانی است که دمای آن را می‌توان در محدوده درمانی 42 تا 45 درجه سانتی‌گراد تنظیم و حفظ کرد.

با افزایش دمای پوست به دمای مورد نظر، دستگاه THERMI RF به طور خودکار انرژی خروجی را تنظیم می کند تا از گرم شدن بیش از حد بافت ها جلوگیری کند. این نوع درمان یک درمان بسیار ایمن و راحت می باشد که اغلب فرد احساسی مانند ماساژ سنگ داغ را تجربه می کند. استفاده از این دستگاه  البته با تشخیص و نظر پزشک برای مردان و زنان در تمام سنین مناسب است. شایع ترین نواحی تحت درمان عبارتند از: بازوها، باسن، ران ها و پاها برای کاهش وزن و صورت و گردن برای سفت شدن پوست.

دستگاه اندولیفت

از دستگاه لیفت در جهت چربی سوزی استفاده می شود. از این روش جهت لاغری منطقه ای در ناحیه مورد نظر اعمال و انجام می شود. در دستگاه اندولیفت انرژی لیزر با ورود یک میکرو فیبر نازک به زیر پوست به زیر پوست منتقل می شود. به لطف انرژی لیزری که به زیر پوست منتقل می شود، ناحیه مورد نظر گرم شده و با تولید مجدد کلاژن اثر لیفتینگ ایجاد می شود و در عین حال چربی اضافی نیز از بین می رود. روش اندولیفت مورد تایید FDA است. این روش نسبت به سایر روش ها کم تهاجمی تر می باشد.

لاغری با دستگاه اسکالپشور

لاغری با اسکالپشور یک درمان غیر تهاجمی مبتنی بر لیزر است. از این روش برای هدف قرار دادن و کاهش یا از بین بردن چربی استفاده می شود. این درمان برای زنان و مردان و مناطق مختلف بدن به کار می رود. این روش به طور متوسط ​​25 دقیقه طول می کشد و می تواند چندین منطقه را همزمان هدف قرار دهد.

اسکالپشور جز روش های زیبایی غیرتهاجمی و غیر جراحی  است . استفاده از این دستگاه به خصوص برای کمک به کاهش چربی ، به طور فزاینده ای مورد توجه قرار گرفته است. در این روش نیازی به ایجاد برش یا بیهوشی نیست. اسکالپشور یکی از به روز ترین دستگاه های لاغری در دنیا محسوب می شود. کلینیک جوان واقع در بوکان با در اختیار داشتن دستگاه اسکالپشور همه روز در خدمت شما عزیزان می باشد.

صحت علمی مطالب موجود در این مقاله توسط خانم دکتر ناهید همتیان، متخصص پوست مو و زیبایی در بوکان، تایید شده است.

مترجم و گردآورنده : زهرا رفیعی نژاد


منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا