خدمات جراحی و زیباییخدمات زیبایی و جوان سازی

تزریق چربی و حقایقی جالب درباره این جراحی

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی، یکی از جدید ترین و پیشرفته ترین عمل های زیبایی است. امروزه متد های بسیاری برای انواع حجیم تر کردن قسمت های مختلف بدن وجود دارد که همه ساله، افراد بسیاری در سراسر جهان، جراحی تزریق چربی را انجام داده اند و از نتایج آن بسیار راضی اند. افراد بسیاری تمایل دارند که برخی از مناطق بدن خود را که حجم کمی دارند و نسبت به دیگر اندام ها، لاغرتر هستند، حجیم تر کرده و آن را خوش فرم تر کنند.

به عنوان مثال تنها در سال 1397 حدود 70 هزار نفر در ایران عمل تزریق چربی را انجام دادند که بالای 90% از آنان از عمل خود بسیار رضایت داشتند. عوارض بسیار کم این جراحی و قدرت بهبودی بالا پس از عمل دو موضوع بسیار خاص است که توجه بسیاری از کسانی که کمی از انجام جراحی های زیبایی میترسند، بسیار خشنود کننده و رضایت بخش است.

چه زمانی شما به آن نیاز دارید؟

  • در صورت خود نواحی دارای چین و چروک و فرو رفته یا گود دارید
  • اگر تمایل دارید که برخی از قسمت های مختلف خود را به نسبت چیزی که اکنون هستند، حجیم تر کنید.
  • چنانچه می خواهید انواع خط و خطوط ایجاد شده در روی بدن خود را اصلاح کنید، جای زخم را از بین ببرید و دست ها و صورت خود را جوان تر کنید.
  • اگر دارای سینه های کوچک هستید و یا در طی شیمی درمانی و لاغر شدن، حجم سینه  های خود را از دست داده اید، می توانید با تزریق چربی آن ها را حجیم تر کنید.
جراحی تزریق چربی، متدی جدید برای زیبایی بیشتر شما
جراحی تزریق چربی، متدی جدید برای زیبایی بیشتر شما

جراحی تزریق چربی معمولا در چه قسمت هایی از بدن انجام میشود؟

در جراحی تزریق چربی، معمولا از فیلر های خاصی که در ایران به نام ژل نیز شناخته میشوند، استفاده میشود.

بسته به برند تولید کننده ژل و کیفیت آن، قیمت متفاوتی دارند و بهتر است از فیلر های با کیفیت که دوام و ماندگاری بالاتر دارند، استفاده شود. هدف از جراحی تزریق چربی، افزایش یا پر کردن مناطق کم حجم بدن است. نواحی تزریق شده معمولا شامل دست ها، بخش های مختلف صورت مانند لب ها، گونه ها، بینی و پوست صورت، فرورفتگی ها و گودی های پوست است.

که در نتیجه جراحی هایی مانند لیپوساکشن، زایمان و دیگر جراحی ها انجام گرفته است، و همچنین بزرگ تر کردن پستان ها و باسن می باشد. برای تزریق چربی، شما باید حتما منطقه دهنده پیوند داشته باشید تا این کار امکان پذیر شود. همچنین بسیار اهمیت دارد که شما از نظر سوابق پزشکی مشکلی برای اهدای چربی نداشته باشید و همچنین سیگار نکشیده باشید.

مناطق هدف پیوند چربی شامل

صورت

پر کردن نواحی مختلف صورت مانند انواع چین و چروک های روی پیشانی، خط خنده و اخم، گودی های زیر چشم و چروک های اطراف آن را میتوان با استفاده از چربی های نواحی شکم، ران، باسن و دیگر مناطق اصلاح کرد. همچنین انواع آکنه و جای جوش و زخم روی صورت را نیز میتوان با این متد اصلاح کرد. امروزه افراد بسیاری، برای اصلاح انواع چین و چروک ها، خط های عمیق صورت، فرورفتگی ها و مشکلات پوستی روی صورت خود را با این جراحی اصلاح می کنند.

سینه ها

اگر میخواهید حجم سینه های خود را چربی بزرگتر و بیشتر کنید، واین روش جراحی، بهترین گزینه برای این کار است. نکته بسیار مهم این است که شما پیش از جراحی سینه های خوش فرم و دارای رنگ مناسبی را داشته باشید. اگر سینه های شما شل و افتاده باشند یا مقدار زیادی پوست اضافه داشته باشند، این جراحی اصلا گزینه مناسبی برای حجیم تر کردن آن ها نیست و در واقع اصلا امکان پذیر نمی باشد. همچنین حجیم تر کردن سینه ها معمولا به مقدار بسیار زیادی چربی نیاز دارد که فرد باید داشته باشد.

افزایش حجم بدون نیاز به کاشت پروتز
افزایش حجم بدون نیاز به کاشت پروتز

کاشت سینه ها و تزریق چربی به آن ها

برخی افراد، به دلایلی مانند شیمی درمانی و جراحی سینه های خود را از دست میدهند. در این مواقع فرد میتواند با جراحی کاشت سینه، سینه های خود را مجددا به دست آورد. ولی معمولا پس از جراحی، مناطقی از سینه کاشته شده، دچار گودی یا فرورفتگی و یا کمبود چربی هستند. در این صورت میتوان به راحتی با تزریق چربی، این مشکلات را اصلاح کرد. همچنین برخی افراد با انجام جراحی هایی مانند لامپکتومی و ماستکتومی دچار نقص های بسیار زیادی در سینه های خود میشوند. که با جراحی تزریق چربی میتوان تا میزان بسیار زیادی آن ها را رفع کرد.

افزایش حجم باسن

 بسیاری از افرادی که مایل به داشتن باسن پرتر و گردتر هستند، جراحی لیفت باسن برزیلی را انتخاب می کنند، که با استفاده از تزریق چربی، باسن حجیم تر و پرتری را بدون استفاده از انواع پروتزها شکل میدهد. همچنین پس از آن از جراحی لیپوساکشن معمولا برای شکل دادن اطراف باسن و جمع آوری چربی های اضافه که تزریق شده است، استفاده میشود.

قبل و بعد از تزریق چربی
قبل و بعد از تزریق چربی

جوان سازی دست ها

پیوند تزریق چربی در دستان شما برای افزایش حجم دست های لاغر، محو کردن آثار چین و چروک روی دستان، پوشاندن رگ ها و تاندون های بسیار برجسته و آشکار و بهبود کیفیت پوست دستان شما انجام میگیرد. بنابراین اگر شما دارای سلامت عمومی خوبی هستید، سیگار و یا الکل مصرف نمیکنید، نگرش کاملا مثبت و انتظاراتی واقع گرایانه دارید، جراحی تزریق چربی گزینه بسیار مناسبی برای زیباتر کردن اعضای بدن خود هستید.

این جراحی چگونه انجام میگیرد؟

مقدار چربی مورد نظر ابتدا از منطقه دهنده پیوند که توسط پزشک متخصص تعیین شده است، برداشته میشود. سپس چربی، کاملا شسته و خالص سازی شده و با سوزن هایی که مخصوص تزریق چربی است. توسط پزشک به مناطقی که نیاز به افزایش حجم دارند، تزریق میشود. بنا به نظر پزشک، این تزریق را میتوان در چندین جلسه و در چند دوره انجام داد. به طور کلی این پیوند را می توان به عنوان یک فرآیند سه مرحله ای توضیح داد:

  1. برداشت چربی ها
  2. تصفیه و پاکسازی چربی ها
  3. تزریق چربی ها
میزان متداول چربی های مورد نیاز برای تزریق
میزان متداول چربی های مورد نیاز برای تزریق

مرحله برداشتن چربی ها

نخست محل برداشت چربی های مورد نظر، طبق پیشنهاد و نظر خود شما و پزشک متخصص انتخاب شده، آن منطقه بی حس شده، سپس جراح شما یک برش کوچک در ناحیه برداشتن چربی ایجاد کرده و با یک سرنگ استریل، چربی ها را استخراج میکند. به این مرحله لیپوساکشن نیز گفته میشود.

به این مرحله لیپوساکشن نیز گفته میشود.
به این مرحله لیپوساکشن نیز گفته میشود.

مرحله تصفیه چربی ها

هنگامی که چربی کافی از ناحیه اهدا کننده بدست آمد، پزشک متخصص آن را کاملا تخلیص کرده تا برای انتقال به سرنگ های کوچک که برای تزریق چربی استفاده می شوند، آماده کند. ممکن است پیش از تزریق این چربی ها، نیاز به سانتریفیوژ برای از بین بردن ناخالصی های موجود در چربی ها قبل از تزریق داشته باشند.

مرحله تزریق

سپس منطقه تعیین شده (منطقه گیرنده پیوند) برای دریافت پیوند آماده می شود. جراح شما، سوزنی خاص را در محل گیرنده پیوند، وارد میکند. این سوزن که داراری چربی های آماده شده برای تزریق است. پس از عبور از لایه های مختلف پوست، چربی مورد نظر را در محل بافت چربی وارد میکند. همچنین ممکن است، این فرایند بارها و بارها انجام شود تا ناحیه مورد نظر به حجم دلخواه برسد. برخی از جراحان،  ماساژ مناطق گیرنده چربی را برای یکنواخت شدن کامل منطقه و رضایت کامل بیمار، بسیار توصیه میکنند. جراح همچنین ممکن است یک پانسمان یا باند استریل را برای جلوگیری از ایجاد هرگونه عفونت روی قسمت پیوند زده شده قرار دهد.

چه خطرات و معایبی دارد؟

مانند هر جراحی دیگری، تزریق چربی نیز میتواند عوارض و خطراتی داشته باشد که لازم است پزشک شما پیش از جراحی؛ کاملا شما را از عوارض آن آگاه کند.

در هر صورت، شایع ترین عوارض جراحی تزریق چربی شامل:

  • ایجاد مشکلات پوستی مانند آکنه
  • عدم تقارن در مناطق تزریقی
  • کبودی، خونریزی در مناطق تزریقی و تورم آن ها
  • آسیب به پوست که منجر به زخم و ایجاد زخم می شود
  • عفونت در محل تزریق
  • ایجاد برآمدگی و یا فرورفتگی
  • قابل لمس بودن چربی های تزریق شده در زیر سطح پوست
  • بثورات پوستی همراه با خارش
  • نابینایی ( در مناطق اطراف چشم)
  • نکروز پوست (زخم یا از بین رفتن بافت پوست در اثر اختلال در جریان خون)
بنابراین لازم است که شما حتما پیش از جراحی، درباره عوارض ناخواسته آن با دکتر خود کاملا مشورت کنید .
بنابراین لازم است که شما حتما پیش از جراحی، درباره عوارض ناخواسته آن با دکتر خود کاملا مشورت کنید .

بنابراین لازم است که شما حتما پیش از جراحی، درباره عوارض ناخواسته آن با دکتر خود کاملا مشورت کنید. از عوارض آن کاملا آگاهی یابید. بنابراین، به دلیل حساس بودن این جراحی و داشتن خطرات فراوانی که یک فرد غیر متخصص می تواند به بار آورد، لازم است. حتما شما این جراحی را تحت نظر پزشک متخصص و بسیار با تجربه و در کلینیکی معتبر انجام دهید تا هرگونه عوارض ناخواسته آن به حداقل برسد.

پزشکان متخصص ما در کلینیک جوان بوکان، با داشتن کادری بسیار ماهر و دوره دیده و همچنین سابقه سال ها پیوند تزریق چربی در مناطق مختلف بدن، در تمامی مراحل جراحی، بیمار را دنبال کرده و از ایجاد هرگونه عارضه ناخواسته جلوگیری میکنند. اگر این جراحی به خوبی و با مهارت انجام نگیرد، می تواند چربی های تزریق شده به مرور از بدن دفع شده و یا در مناطقی دچار فرو رفتگی شود که نیاز است دوباره جراحی صورت گیرد.


منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا