پوست و زیباییخدمات زیبایی و جوان سازی

پی آر اف، جوانسازی طبیعی پوست و تقویت مو

پی آر اف چیست؟

پی آر اف مخفف “فیبرین غنی از پلاکت” است. این مرحله بعدی در تکامل جوان سازی طبیعی پوست و مو است. این روش دارای پلاکت ، فاکتورهای رشد و سلول هایی است که برای کمک به جوان سازی پوست ، رشد مو و ترمیم زخم استفاده می شود. این نوع درمان از برخی جهات مشابه PRP است. اما پی آر اف فاکتورهای رشد را برای مدت زمان طولانی تری حدود یک هفته آزاد می کند. ولی در مقابل PRP فاکتورهای رشد را برای چند ساعت آزاد می کند.

 این بدان معنی است که پی آر اف می تواند مزایای بلند مدت تری داشته باشد. عوامل رشد باعث تحریک سلولهای بنیادی در بهبود کلاژن در پوست و رشد مو می شوند. تصور می شود که پلاکت موجود در این روش نسبت به PRP مقاوم تر است. پس بنابراین باعث بهبود سریعتر می شود. پی آر اف آماده شده بلافاصله برای تزریق پوست سر آماده می شود تا به ترمیم و رشد مو کمک کند.

جوانسازی پوست و مو با پی آر اف
جوانسازی پوست و مو با پی آر اف

پی آر اف چگونه انجام می شود؟

این روش از خون خود شما گرفته می شود. قبل از درمان ، یک ویال خون کشیده می شود. سپس ، خون در داخل سانتریفیوژ قرار می گیرد. این مرحله برای جدا کردن پی آر اف از سایر اجزای خون طراحی شده است. پس از چرخش ، این پلاکت از بالای ویال به داخل یک سرنگ کشیده می شود. بلافاصله به صورت یا بدن تزریق می شود. این روش سریع ، نسبتاً بدون درد است. این نوع درمان نیازی به مراقبت بعد از عمل یا مرخصی گرفتن ندارد.

مزایای استفاده از این روش  چیست؟

به طور کلی این روش دارای مزایای بسیار زیادی است که شامل :

  •  جوان سازی و بازسازی بافت، رشد کلاژن
  • بازسازی و ترمیم مو : این روش به تحریک پوست سر کمک می کند. در نتیجه باعث بهبود نشاط ، رنگ و روشنایی مو  می شود. در عین حال نیز باعث کاهش ریزش مو می شود. این نوع درمان رشد مجدد مو را نیز فعال می کند.
  • کاهش تیرگی دور حدقه های چشم : این روش باعث تحریک گردش خون اطراف چشم برای بهبود روشنایی و حتی رنگ پوست می شود.
  • از بین بردن چین و چروک های پوستی و لکه های پیری
  • کاهش منافذ و رنگدانه ها
  • و کاهش اسکارهای سطحی و عمیق آکنه
  • کاهش سلولیت و جوان سازی دست

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای این روش هستند؟

بیشتر افراد بسته به نگرانی های هر فرد ، کاندیدای مناسبی برای درمان  به این شیوه هستند. این روش در واقع می تواند پرکننده اسید هیالورونیک را نازک کرده و تزریق نرم و طبیعی تر را ایجاد کند. همچنین این نوع درمان برای بیمارانی که به دنبال درمان پرکننده هستند اما پوست نازک دارند ، مفید می باشد. اگر به دنبال بهبود قابل توجه ، تدریجی و نتایج طبیعی هستید این روش مناسب شماست.

پی آر اف از خون خود فرد گرفته می شود.
پی آر اف از خون خود فرد گرفته می شود.

پی آر اف چگونه بر تقویت و ریزش مو تاثیر می گذارد؟

این روش با تحریک سلول ها (مانند سلول های بنیادی) در محیط ریز فولیکول مو ، رشد مو را تقویت می کند. سلولهای پلاکت موجود در این نوع درمان می توانند باعث ترمیم بافت شوند. پس از درمان با این روش موها می توانند 6-12 ماه پس از درمان ضخیم شوند.

تقویت و رشد مو با تزریق پی آر اف
تقویت و رشد مو با تزریق پی آر اف

تفاوت پی آر اف و PRP در چیست ؟

هر دو از خون خود شما استخراج می شوند. پی آر اف با سرعت کمتری سانتریفیوژ می شود . در نتیجه پلاکت های بیشتری در هر میلی لیتر از PRP را بازیابی می کنیم. پی آر اف دارای گلبول های سفید خون و سلول های بنیادی می باشد که می تواند نتیجه بهتری داشته باشد. هنگامی که پی آر اف جمع می شود ، هیچ داروی ضد انعقادی در لوله ای که در آن جمع شده وجود ندارد.

در نتیجه با یکبار تزریق پلاسما به ناحیه درمان ، پلاکت و داربست فیبرین غنی از سلول های سفید خون را تشکیل می دهد. لخته فیبرین باعث آزاد شدن بسیار کندتر و طولانی تر ( یک هفته) فاکتورهای رشد در مقابل PRP می شود. در حالی که  در PRP فاکتورهای رشد ظرف چند ساعت آزاد می شوند. این باعث می شود ولی این روش نتیجه بهتر و قابل توجه تری نسبت به PRP داشته باشد.

پی آر اف چگونه مشکل شلی پوست و حدقه های تیره چشم را بر طرف می کند؟

پوست زیر چشم یکی از نازک ترین پوست بدن ما است. این ناحیه می تواند یکی از اولین مناطقی باشد که علائم پیری را نشان می دهد. این روش یکی از درمان های ایده آل است که این ناحیه را بهبود می بخشد. همچنین می تواند گزینه بهتری نسبت به سایر دستگاه های سفت کننده پوست با حرارت بالا باشد. تزریق مواد پرکننده زیر چشم ، می تواند فوراً باعث بهبود فرسودگی زیر چشم شود. این نوع درمان یک روش خارق العاده برای جوان سازی فوری تیرگی حدقه های زیر چشم است. تزریق پی آر اف به همراه مواد پرکننده می تواند با سفت شدن پوست شل زیر چشم و بهبود سیاهی حدقه ، نتایج درمان را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

در طول درمان چه انتظاری خواهید داشت؟

این نوع درمان توسط پزشک انجام می شود. در این روش نیازی به بیهوشی نیست اما می توانیم لیدوکائین موضعی را قبل از درمان استفاده کنید. این روش بسته به منطقه تحت درمان 60-90 دقیقه (یا بیشتر) طول می کشد. اگر همراه با میکرو نیدلینگ استفاده شود ، ممکن است کمی احساس ناراحتی کنید. اما با استفاده از بی حس کننده موضعی می توان ناراحتی را به حداقل رساند. بعد از درمان برای مدت کوتاهی ممکن است قرمزی و کبودی کمی ایجاد شود.

درمان موثر آکنه سطحی و عمیق
درمان موثر آکنه سطحی و عمیق

عوارض جانبی پی آر اف  چیست؟

 در این روش عوارض جانبی به حداقل می رسند. زیرا موادی که در مناطق تحت درمان تزریق می شود از خون خود فرد گرفته می شود. آسیب دیدگی در این نوع درمان بسیار ناچیز است. ممکن است تورم و ناراحتی جزئی در محل درمان وجود داشته باشد که موقتی است. این مشکل با استفاده از کمپرس آب سرد طی چند روز برطرف می شود.

درمان به این روش چه مدت طول می کشد؟

مدت جلسات درمان در افراد و مناطق تحت درمان متفاوت است. این درمان بین 3 تا 6 جلسه با فواصل 4 تا 6 هفته ای انجام می شود. بهبود بافت پوست در طی 3 تا 6 ماه پس از درمان دیده می شود و ماه ها پس از درمان نیز بهبود ادامه می یابد. بازسازی کامل کلاژن به 6 ماه زمان نیاز دارد.

این نوع درمان برای چه افرادی توصیه نمی شود؟

اگر درگیر بیماری ها و مشکلات زیر باشید این درمان برای شما مناسب نیست:

  • سرطان پوست
  • سرطان سیستمیک
  • افرادی که شیمی درمانی می شوند.
  • افرادی که تحت درمان با استروئید هستند.
  • بیماری های پوستی که بر روی صورت تأثیر می گذارند (به عنوان مثال پورفیریا)
  • افرادی که دچار اختلالات خونی و ناهنجاری های پلاکت هستند.
  • اشخاصی که داروهای ضد انعقاد درمانی (به عنوان مثال وارفارین) مصرف می کنند.

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا