اخبار

افرادی که ویاگرا مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به آلزایمر هستند

به نقل از واحد خبر کلینیک جوان، به نقل از محققانی که از داروی ناتوانی جنسی برای بررسی اثرات آن بر مغز استفاده کرده اند، ویاگرا ممکن است به درمان بیماری آلزایمر کمک کند.

بی‌بی‌سی نیوز دوشنبه گزارش داد، اگرچه مطالعات بیشتری مورد نیاز است، اما محققان در کلیولند دریافتند که مردانی که از قرص آبی، که به نام سیلدنافیل  شناخته می‌شود، مصرف می‌کردند، پس از تجزیه و تحلیل پایگاه داده‌ای از بیش از 7.2 میلیون بیمار در طول شش سال، در معرض خطر کمتری برای آلزایمر بودند.

این تیم همچنین در مطالعات آزمایشگاهی دریافتند کسانی که دوزهای بالاتر از حد معمول از این قرص – که بیشتر به دلیل اختلال نعوظ معروف است – مصرف کردند، رشد سلول‌های مغزی را افزایش دادند و تجمع پروتئین را کاهش دادند.

افرادی که ویاگرا مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به آلزایمر هستند
افرادی که ویاگرا مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به آلزایمر هستند

از آنجایی که یافته‌های ما فقط ارتباط بین مصرف سیلدنافیل و کاهش بروز بیماری آلزایمر را نشان می‌دهد، اکنون در حال برنامه‌ریزی یک کارآزمایی مکانیکی و یک کارآزمایی بالینی تصادفی فاز دوم برای آزمایش علیت و تأیید فواید بالینی سیلدنافیل برای بیماران مبتلا به آلزایمر هستیم. طبق گزارشات به مجله Nature Aging گفته شده است.

تا زمانی که این تحقیق تکمیل شود، پروفسور دانشگاه ادینبورگ، تارا اسپایر جونز، کارشناس تحقیقات مغز، به مردم توصیه می‌کند «برای شروع مصرف سیلدنافیل به عنوان پیشگیری از بیماری آلزایمر عجله نکنند». به گزارش بی بی سی، دکتر جک اوتی، مدرس علوم پزشکی در دانشگاه تاسمانی، به طور مشابه گفت که این به سختی اولین نشانه ای از دارویی است که می تواند به آلزایمر کمک کند، اگرچه هنوز به نتیجه نرسیده است. استفاده مجدد از یک داروی موجود هم راهی ارزان تر و هم به طور کلی کارآمدتر از ایجاد یک درمان کاملاً جدید برای این بیماری است.

ویاگرا که در اصل برای درمان قلب طراحی شده بود، توانایی ویاگرا برای شل کردن رگ‌های خونی و متعاقباً بهبود جریان خون در سایر قسمت‌های بدن منجر به استفاده از آن برای ED و همچنین فشار خون ریوی – برای مردان و زنان – که بر ریه‌ها تأثیر می‌گذارد.

به گزارش بی‌بی‌سی، اگرچه علل دقیق آلزایمر، نوعی زوال عقل، هنوز در حال بررسی است، اما مشخص شده است افرادی که به آن مبتلا هستند، رسوبات پروتئینی غیرطبیعی در مغز خود دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا