خدمات زیبایی و جوان سازی

پاکسازی صورت، بهترین راه جوانسازی پوست شما

پاکسازی صورت، با انواع مواد های شیمیایی و طبیعی، از پرکاربردترین و بی خطر ترین متد های جوانسازی و زیباسازی صورت است. این متد 3 مرحله اصلی دارد که باید به طور کامل و دقیق توسط پزشک متخصص در کلینیک انجام شود. دیگر امروزه کمتر کسی میداند که مراقبت دائمی از در تمام طول عمر از پوست چقدر اهمیت دارد.

به گفته دکتر ناهید همتیان، پوست از اصلی ترین اجزا بدن است. یک پوست سالم علاوه بر افزایش زیبایی، از شما در برابر خطرات بیرونی و آلودگی ها نیز محافظت میکند.

پاکسازی صورت، متدی کامل برای جوان سازی پوست شما
پاکسازی صورت، متدی کامل برای جوان سازی پوست شما

سه گام اصلی پاکسازی صورت

  1.   پاک کردن و شستن صورت.
  2.   تونینگ و ایجاد تعادل در پوست.
  3.   مرطوب کننده و مرطوب کردن و نرم کردن پوست

در نهایت هدف اصلی هر نوع پاکسازی صورت، ایجاد تنظیم و تعادل در بافت پوست و عیب یابی و ریشه یابی انواع مشکلات پوستی و کمک به رفع آن است. دقت کنید همان گونه که با افزایش سن شما، میزان چین و چروک ها و مشکلات پوستی شما بیشتر شده، بنابراین باید انواع محصولات پاکسازی خود را نیز عوض کنید.

نوع پوست شما چیست؟

بسیاری از افراد به درستی از جنس پوست خود (چرب، نرمال، خشک و یا ترکیبی ) اطلاع کاملی ندارند. با تست سبوم می توانید نوع پوست خود را به درستی کشف کنید:

انواع مدل های پوست
انواع مدل های پوست
  1.   صورت خود را کامل بشویید و خشک کنید. 30 دقیقه صبر کنید.
  2.   به آرامی یک دستمال کاغذی را روی صورت خود فشار دهید. کاغذ را روی مناطق مختلف پوست مانند پیشانی و بینی، گونه ها و چانه فشار دهید.
  3.   ورق را به سمت نور خورشید نگه دارید تا ببینید کاغذ تا چه اندازه شفاف است.
پوست خشک، بسیار آسیب پذیر است.
پوست خشک، بسیار آسیب پذیر است.
  • اگر کاغذ هیچ گونه شفافیتی نداشت و روی آن پوسته پوسته های ریزی دیده میشد، پوست شما خشک است.
  • کاغذ خیس باشد، پوست چرب است.
  • به صورت ترکیبی از شفافیت و عدم شفافیت است، پوست ترکیبی است.
  • نه خیلی چرب است و نه پوسته پوسته زیادی دارد، پوست نرمال است.
پوست های ترکیبی، مراقبت دایمی میخواهند
پوست های ترکیبی، مراقبت دایمی میخواهند

مراحل پاکسازی صورت

مرحله شستشو

متخصص پوست در بوکان میگوید: شستشوی صورت اساسی ترین و ضروری ترین در هر مرحله پاکسازی صورت است. پوست ما هر روز با آلاینده های محیطی، آلودگی و سایر عوامل در تماس است و به طور دائم باید از این آلودگی ها شسته شود. بنابراین برای برای جلوگیری از گرفتگی منافذ، تیرگی پوست و آکنه، دو بار در روز، صبح و شب صورت خود را بشویید.

پاک کننده مناسب صورت خود را پیدا کنید

فرمول مناسب پیدا کردن یک شوینده صورت مناسب، این است که شوینده مورد نظر پوست شما را بدون اینکه چربی های ضروری و اصلی آن را از بین ببرد، کاملا تمیز و پاک کند. همچنین استفاده از انواع اسکراب ها به صورت یک بار در هفته منعی ندارد. فقط دقت داشته باشید که از اسکراب هایی که دارای پوسته گردو خرد شده یا مواد ساینده بسیار زبر می باشند، خودداری کنید.

مرحله تونینگ

تونر ها در گذشته، محصولات الکل مانندی بودند که برای پاک کردن باقی مانده آلودگی ها پس از شستشوی صورت استفاده میگردید. امروزه این تونر ها بسیار پیشرفته تر و متنوع تر شدند و علاوه بر پاکسازی صورت شما، می توانند مواد مغذی ضروری و بسیاری را به پوست شما رسانده و آن را کاملا متعادل و تنظیم کنند. از جمله مواد طبیعی که خاصیت تونر دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسیدهای آلفا هیدروکسی و بتا هیدروکسی

در پاکسازی صورت، برای از بین بردن آرام سلولهای مرده پوست که می توانند منافذ پوست شما را ببندند، همچنین پوست آسیب دیده ناشی از نور آفتاب را بهبود بخشیده و تیرگی ها را به حداقل برساند.

اسید هیالورونیک

برای تقویت آبرسانی پوست، افزایش بافت چربی و پر شدن بیشتر صورت برای از بین بردن خطوط و چروک های ریز

گلاب و چای سبز

برای کاهش تحریک و قرمزی با اثر ضد التهابی به ویژه در اثر نور آفتاب

ویتامین های E و C

برای مقابله با انواع رادیکال های آزاد  موجود در هوا که بسیار مضر بوده و می توانند پوست شما را پیر کنند. در فرایند پاکسازی صورت تونر ها، باید همیشه پس از شستشو صورت و پیش از گذاشتن هرگونه ماده دیگری اعم از بهداشتی و آرایشی در روی صورت گذاشته شوند تا اثرات آن به خوبی نمایان شوند. بهترین و راحت ترین استفاده از تونر ها، استفاده از دست و انگشتان خود است. همچنین میتوانید از پنبه نیز استفاده کنید. انواع تونر های آماده پاکسازی صورت نیز در بازار وجود دارند که شما میتوانید با مشورت پزشک خود از آنها استفاده کنید. سرم های تونر مانند در بازار اغلب شامل اسید هیالورونیک، ویتامین C، رتینول ، ویتامین B3 و نیاسینامید می باشند.

این مواد می توانند باعث کاهش قرمزی و التهاب پوست، بهبود آکنه و جوش و اثرات آن ها، کمک به تحریک تولید کلاژن و الاستین و افزایش جوانسازی و رطوبت پوست و رفع چین و چروک های ناشی از افزایش سن شوند

مرحله مرطوب سازی و نرم کردن پوست

در واقع ترین مهمترین و اصلی ترین مرحله پاکسازی صورت، استفاده از یک مرطوب کننده و آبرسان مناسب برای پوست شماست. به گفته دکتر ناهید همتیان، مرطوب کننده ها میتوانند رطوبت پوست شما را که در اثر افزایش سن، کاهش یافته و منجر به ایجاد چین و چروک میشود، را نگه دارند.

تمامی پژوهشگران توصیه میکنند که حتما در طی روز از مرطوب کننده ها استفاده کنید تا رطوبت و چربی از دست رفته پوست، دوباره جبران شود.

مرطوب کننده، پایه اصلی هر گونه پاکسازی صورت است.
مرطوب کننده، پایه اصلی هر گونه پاکسازی صورت است.

ویژگی های یک مرطوب کننده خوب چیست؟

در هنگام خرید مرطوب کننده مناسب، به ویژگی های پوست خود توجه کنید. میتوانید مرطوب کننده مناسب برای پاکسازی صورت خود را طبق جدول زیر پیدا کنید

چگونه مرطوب کننده ای؟نوع مرطوب کنندهنوع پوست

بیشتر بر پایه آبرسان و بسیار سبک می باشد و به سرعت جذب میشود.

مرطوب کننده های ژلی و آبرسان

چرب

مرطوب کننده های معمولی در بازار، چرب تر و دیرتر جذب میشوند

لوسیون مانند

نرمال یا ترکیبی

بیشتر بر پایه روغنی و بسیار سنگین تر

کرم مانند

خشک

بیشتر کرم مانند، سنگین و روغنی و مناسب پوست های خشک و حساس

مرطوب کننده های بالم

پوست های حساس

استفاده از ضد آفتاب فراموش نشود

دیگر امروزه تمامی پژوهشگران بر این باورند که استفاده از ضد آفتاب در تمامی طول سال و همه روزه بسیار اهمیت دارد. اشعه خورشید، همیشه از اصلی ترین و مهم ترین دلایل ایجاد انواع چین و چروک، پیری زودرس، ایجاد خشکی و کاهش کلاژن سازی در پوست می باشد. استفاده از یک ضد آفتاب مناسب پوست شما، محافظ بسیار مهمی برای صورت و دست های شما میباشد.

همچنین متخصصان توصیه میکنند از ضد آفتاب های روزانه با حداقل 30 SPF استفاده کنید. به ویژه هنگامی که پاکسازی صورت انجام داده اید، از مهم ترین مراقبت های بعد از پاکسازی صورت می باشد.

هرگز ضد آفتاب را در طول روز فراموش نکنید.
هرگز ضد آفتاب را در طول روز فراموش نکنید.

امروزه کلینیک های بسیاری از انواع روش ها و مواد مختلف برای پاکسازی صورت شما استفاده میکنند. استفاده از مواد بهداشتی با کیفیت و درجه یک که تحت نظر متخصص پوست و زیبایی انجام گیرد، میتواند به شما بسیار در جوانسازی و زیبایی پوست، کلاژن سازی و کمک به رفع چین و چروک ها پاکسازی صورت کمک کند. متخصصان ما در کلینیک جوان، با دارا بودن مهارت و تجربه بالا و استفاده از مرغوب ترین مواد پاکسازی صورت موجود در بازار، به شما کمک میکنند که همیشه همچون مروارید بدرخشید. همچنین شما میتوانید با مشورت با متخصصان ما از انواع خدمات کلینیک جوان، مانند بلفاروپلاستی، لیفت با نخ، کاشت ابرو، کربن تراپی، هایفوتراپی و آراف فرکشنال نیز بهره مند شوید و چهره ای زیبا و جوان داشته باشید.


منابع:

  1. https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/skin-types-care#home-test
  2. https://www.dermstore.com/blog/in-what-order-do-i-apply-my-skin-care-products-infographic/
  3. https://www.nytimes.com/guides/tmagazine/skincare-routine

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا