خدمات زیبایی و جوان سازی

میکروبوتاکس چگونه کار میکند؟

میکروبوتاکس چیست؟

میکروبوتاکس در اصطلاح مزوبوتاکس، روشی جدید بر پایه بوتاکس است که امروزه برای درمان چین و چروک، خطوط ریز، پوست خیلی چرب و گاهی درمان آکنه و روزاسه از آن استفاده می شود. انواع خطوط ریز، چین و چروک، منافذ باز و پوستی بسیار چرب از رایج ترین مشکلاتی است که بویژه زنان به صورت مداوم با آن درگیر میباشند. هر ساله در سراسر جهان، میلیاردها دلار صرف انواع عمل های زیبایی و محصولات مراقبت از پوست و زیبایی می شود. آیا درمان دائمی برای چین و چروک صورت وجود دارد؟

با این وجود، بسیاری از مواقع، استفاده از عمل های جراحی یا محصولات بی کیفیت، می تواند نه تنها مشکل شما برطرف نکند که گاهی باعث حادتر شدن مشکل نیز شود. این روش از جدیدترین و بهترین متد هایی است که امروزه زنان بسیاری در سراسر جهان جهت کاهش چین و چروک و منافذ باز پوست صورت خود استفاده میکنند. درمورد تغییرات شکل ظاهری صورت با افزایش سن را در این مقاله بخوانید.

این روش با هدف قرار دادن غدد عرق پوست، غدد چربی و عضلات موجود در صورت، آن ها به کوچک ترین اندازه ممکن رسانده تا در نتیجه تعریق و چربی بیش از حد پوست کاهش یابد. در نتیجه آن پوستی سفت، صاف ، با حداقل خطوط ریز و چین و چروک خواهیم داشت. بسیاری از زنان گزارش دادند با استفاده از این روش پوست آن ها بدون حفره و چین و چروک و در اصطلاح عامیانه حالت پودری مانندی به خود گرفته است.

عامل ایجاد چین و چروک، کاهش کشسانی و کلاژن سازی در عضلات پیلی میباشد که اهدف اصلی در درمان با میکروبوتاکس هستند.
عامل ایجاد چین و چروک، کاهش کشسانی و کلاژن سازی در عضلات پیلی میباشد که اهدف اصلی در درمان با میکروبوتاکس هستند.

بوتاکس در مقابل میکروبوتاکس

بوتاکس در واقع یک نام تجاری برای تزریق نوروتوکسین به داخل عضلات پوست است. با تزریق این ماده عضلات پوست ضعیف یا در اصطلاح دچار فلج موقت شده، بنابراین چین و چروک های ایجاد شده در هنگام لبخند زدن به خوبی شکل نمیگیرند.

میزان عملکرد بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن ها میتوان به مقدار قوی بودن عضلات صورت شما، محل چروک های ایجاد شده و همچنین میزان مراقبت شما پس از عمل اشاره کرد. در میکرو بوتاکس، از میزان کمتری بوتاکس رقیق شده استفاده می شود. این دارو در درم (لایه داخلی پوست شما) در مناطق اصلی چین و چروک ها، تزریق می شود. در این روش هدف، به صورت انتخابی گزینش شده که در نتیجه آن علاوه بر محو شدن اثرات چین و چروک و جای جوش، به کلاژن سازی پوست نیز کمک شده و در جوان سازی پوست تاثیر فوق العاده ای دارد.

در میکروبوتاکس معمولا مناطق خاصی از پوست مانند خطوط اخم و خنده، غدد عرق و غدد چربی، مناطق دارای افتادگی، منافذ بزرگ روی صورت و جاش جوش و اسکار مورد هدف قرار میگیرند. همچنین از میکرو بوتاکس میتوان برای چین و چروک قسمت های مختلف مانند صورت، گردن، قسمت دکلته و دست ها نیز استفاده کرد.

میکروبوتاکس پشت دست از روش های متداول جوان سازی دست ها می باشد.
میکروبوتاکس پشت دست از روش های متداول جوان سازی دست ها می باشد.

از آنجا که تزریق در میکروبوتاکس به صورت کاملا سطحی است، حالت چهره و حرکات طبیعی شما حفظ میشود. این از مزیت های اصلی میکروبوتاکس در مقایسه با تزریق بوتاکس است. که اصولا عضلات درگیر در ایجاد اشکال مختلف صورت شما را تحت تاثیر قرار میدهد و چهره شما را غیرطبیعی و پلاستیک مانند میکند.

فواید استفاده از روش میکروبوتاکس

به گفته دکتر ناهید همتیان روش میکروبوتاکس، فواید بسیاری نسبت به بوتاکس دارد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

روش درمانی بسیار سریع

 در روش میکروبوتاکس، بسته به ناحیه تحت درمان ، درمان معمولاً حدود 30 دقیقه طول می کشد. گاهی پیش از عمل از یک کرم بی حس کننده نیز استفاده می شود، گرچه معمولا غیر ضروری است.

نتایج کاملا قابل مشاهده پس از یک دوره درمان

 با میکروبوتاکس، می توانید نتایج را به سرعت 3-4 روز پس از درمان اولیه مشاهده کنید. با این وجود، شما باید حداکثر نتیجه را در طی 7-10 روز پس از عمل مشاهده کنید.

درمانی نسبتا طولانی مدت

 گرچه میکروبوتاکس یک درمان دائمی نیست، اما نتایج آن میتوانند تا 6 ماه باقی بمانند. برای حفظ نتایجی بهتر، ممکن است درمان در جلسات متعددی انجام گیرد.

صرفه جویی در وقت و هزینه

چه چیزی بهتر ازین که با این روش درمانی نسبتا طولانی مدت چندین ماه پوست شما بی نیاز از محصولات مختلف و گران قیمت آرایشی و زیبایی میشود. در کلینیک جوان ما این زیبایی را با ارایه با کیفیت ترین مواد روز دنیا با هزینه ای بسیار مقرون به صرفه به شما هدیه می دهیم. زیرا که هدف ما تنها جلب رضایت شما مشتری عزیز می باشد.

میکروبوتاکس روشی بدون نیاز به استراحت پس از درمان می باشد

علاوه بر تمامی مزیت های ذکر شده، شما تقریباً بلافاصله پس از درمان میتوانید فعالیت های منظم خود را از سر بگیرید. و نیازمند مراقبت های خاص یا استراحتی پس از درمان نمی باشد.

نتایج درمانی، پس از حدود 1 هفته کاملا قابل مشاهده است.
نتایج درمانی، پس از حدود 1 هفته کاملا قابل مشاهده است.

روش انجام میکرو بوتاکس

به گفته دکتر ناهید همتیان، متخصصان کلینیک جوان پیش از انجام میکروبوتاکس، نخست پیشینه پزشکی شما و تمامی عمل های صورت گرفته را بررسی کرده و نوع پوست شما و میزان نیاز آن به میکروبوتاکس را آنالیز می کنند.

در صورت نیاز، پیش از انجام عمل، پوست شما توسط مواد بی حسی موضعی، به صورت موقت بی حس شده و عمل صورت می گیرد.

همچنین بنا به گفته دکتر سید محمد سالار ظاهریانی متخصص چشم پزشکی، از میکروبوتاکس میتوان جهت درمان چین و چروک های زیر چشم و اطراف آن که به علت شل شدن پوست رخ داده است، استفاده کرد و به خوبی این معضل را که افراد بسیاری با آن درگیر می باشند با کمترین درد و هزینه در کلینیک جوان برطرف کرد.

هزینه درمان

برای این کار باید میزانی مشخص از زمان و پول را سرمایه گذاری کنید. زیرا لیزر فقط می تواند آن دسته از ریشه های مو را که در مرحله رشد هستند غیرفعال کند. بسته به ناحیه بدن ، این هم زمان فقط بین 20 تا 30 درصد است. برای اینکه همه ریشه های مو بی اثر شود ، بین سه تا ده جلسه در فواصل چهار تا ده هفته طول می کشد.

بسته به اندازه منطقه مورد درمان ، این روش نیز می تواند ارزان یا گران باشد. در هر صورت ، برای اطمینان از لیزر موهای زائد و حرفه ای توسط پزشک ، باید مبلغی را هزینه کنید ولی نه دریافت هزینه بسیار بالا به عنوان کار عالی محسوب می شود نه ارزانی را کار غیر قابل قبول قضاوت کنید.

شما باید به دنبال متخصصی باشید که واقعا در کار خود حرفه ای باشد. همچنین در برخی موارد موجه پزشکی ، شرکت های بیمه درمانی هزینه های درمان این روش را پوشش می دهند.

برای اطلاع از هزینه های لیزر موهای زائد در کلینیک جوُان به صفحه تعرفه ها مراجعه نمایید.

زمان لازم برای انجام

میکروبوتاکس، روشی نسبتا ساده است که پزشکان متخصص ما میتوانند در طی 30 دقیقه آن را انجام داده. و پس از آن شما بدون نیاز به هیچ گونه مراقبتی به منزل یا سرکار خود برگردید. همچنین جهت اثر بخشی طولانی مدت میتوانید این درمان را سالی 2 مرتبه تکرار کنید و از نتایج طولانی مدت آن لذت ببرید.

در کلینیک زیبایی جوان بوکان، متخصصان ما از بهترین و مرغوب ترین مواد روز دنیا جهت زیبا سازی هرچه بهتر پوست شما استفاده میکنند. تا از ایجاد هرگونه حساسیت احتمالی در پوست شما جلوگیری به عمل آید.

گرچه گاهی علایمی چون تورم، کبودی، خارش و داشتن قرمزی خفیف پس از عمل گزارش شده است که معمولا پس از حدود 1 ساعت بعد از انجام میکروبوتاکس، به خودی خود برطرف می شوند.

از بهترین های روش های ار بین بردن چین و چروک اطراف چشم، میکروبوتاکس می باشد.
از بهترین های روش های ار بین بردن چین و چروک اطراف چشم، میکروبوتاکس می باشد.

موارد منع

اصولا این عمل برای تمامی سنین و انواع پوست ها قابل انجام است. ولی در افرادی که بیماری هایی چون میاستنی گراویس یا سندرم لمبرت ایتون دارند، انجام این روش پیشنهاد نمی گردد.

مراقبت های پس از میکروبوتاکس

همان گونه که گفته شد، اصولا مراقبت های درمانی خاصی پس از انجام میکرو بوتاکس وجود ندارد. با این حال شما باید به مدت چند روز، بهداشت ناحیه تحت درمان را به خوبی رعایت کنید.

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا